Optimist1 Startet 4.September.2019 Del på Facebook Startet 4.September.2019 Noen som har erfaring med KAD44 og drev? Båten går i gir (frem) av seg selv. Har kalibrert spaken ihht manualen, og har ingen feilmeldinger, men plutselig går båten i gir?. Hvilken del er mest trolig gåen/tips til feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.September.2019 Del på Facebook Svart 4.September.2019 Kan du høre at aktuatoren beveger seg når dette oppstår ? Har du sjekket den mekaniske delen av overføringen, kan du for hånd bevege wire i strømpa til forover - fri - bakk ? Har du forsøkt å koble fri girwire, for deretter å sjekke om den girer av seg selv da også? Har vært borte i selvgiring som følge av treg wire som etter en stund siger tilbake. KAD44 er solgt i Norge i tre utgaver KAD44 P-A, P-B og P-C, du burde oppgi hvilken du har. Antar du har DPE drev? Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 4.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2019 Er så mye motorstøy at jeg ikke kan høre det, men når feilen oppstår og jeg skrue av/på tenningen er båten i gir og jeg får feilmelding 5.2 ; feil på kalibrering. Tenning av /på og feilen er borte. Skal prøve å høre om aktuatoren går da. Jeg har 44P, tror det et DPE drev, 290 duopropp. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.September.2019 Del på Facebook Svart 4.September.2019 ...da er det vel ikke mye fristene å gå ifra denne båten på tomgang ved brygga.... Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 4.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2019 Er så mye motorstøy at jeg ikke kan høre det, men når feilen oppstår og jeg skrue av/på tenningen er båten i gir og jeg får feilmelding 5.2 ; feil på kalibrering. Tenning av /på og feilen er borte. Skal prøve å høre om aktuatoren går da. Jeg har 44P, tror det et DPE drev, 290 duopropp. Sist det skjedde gikk den i gir når jeg tok fortøyningene. Heldigvis satt den fast bak så jeg unngikk skader. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.