JonnyBoy Startet 4.September.2019 Del på Facebook Startet 4.September.2019 (redigert) Maskinisten (Yanmar 4LH-DTE) har hatt litt hetetokter i sommer, så jeg har renset kjølesystemet og skiftet impeller. Mens jeg holdt på, la jeg merke til at den gamle og nye impelleren ikke er helt like. Den gamle har 10 vinger, mens den nye har 8 vinger. Ellers er de like, det vil si samme diameter, lengde og spline. Skulle tro den med 8 vinger har større fortrengningvolum/omdreining, men spiller det egntlig noen rolle? Er det noen som vet hvilken som er rett, og om det vil ha noe å si for kjølekapasiteten? Redigert 4.September.2019 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Svart 4.September.2019 Del på Facebook Svart 4.September.2019 Spiller ingen rolle. Litt lavere trykk og litt mer volum flyttes med 8 vinger i forhold til 10. Men du kommer ikke til å merke forskjell. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.