arosnes Startet 5.September.2019 Link til dette innlegget Startet 5.September.2019 Er det flere som har en kartplotter som er så latterlig dårlig som denne? Legg gjerne inn dine egne bilder fra samme kart så kan vi sammenligne. Plotteren er en Lowrance HDS-7 gen 1, den fulgte med båten, og jeg har ikke helt lyst til å bruke penger på en ny, men dette er rimelig sært. Kanskje det er noen settings for dette, men har ikke klart å finne dette. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Hvem trenger Hankø... Men slik er det vel med alle plottere, detaljer inkl, holmer, øyer og sund forsvinner «om du zoomer litt for langt ut»...? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Mulligan Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Når du "zoomer" skjer to ting. Du enten forstørrer kartet, eller du bytter kart. Her har du lastet et overseilingskart uten kystdetaljer. Du må "zoome" inn til du laster et kystkart. Boundaries viser jo også at detaljkart er tilgjengjengelige. Sitér dette innlegget Link to post
Santa_Claus Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Dette er det ikke plotteren, men kartet som er årsaken til. På eldre Navionicskart så fjernet Navionics detaljer når du zoomet ut. Heldigvis så innså de (etter mange år) at dette ikke var gunstig. I nye kart så markeres holmer og urent farvann også når det zoomes ut. Jeg var like fortvilet som deg over samme type plotter og kart for en del år siden og var på nippet til å bytte. Heldigvis fikk jeg låne et nytt kart og med dette ble det en helt annen verden. I stedet for ny plotter og kart ble det kun en moderat utgift på å oppgradere kartbrikken jeg hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Kom å tenke på denne......en 15 år gammel tråd her på BP » " – Det gikk helt flott frem til det smalt " Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
arosnes Svart 6.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Det var noen gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.September.2019 Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Jeg bruker I pad som oversiktsplotter og Garmin fast plotter som detaljvisning, da har jeg full oversikt når jeg er i ukjendt og urent farvann.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
JRK Svart 6.September.2019 Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Dette er jo ikke så unaturlig. Man må skille på kystkart, og havnekart. På ett eller annet nivå/skalering så må man fjerne mindre viktige ting på en liten skjerm. At denne ikke er optimal i alle sammenhenger kan sikkert diskuteres. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 6.September.2019 Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 (redigert) Nå markedsføres denne plotteren som ‘fishfinder’. Jeg vet ikke årsmodellen på din plotter og din kartbrikke, men kanskje eldre enn 15 år? Går du med 15 år gammel mobiltelefon, og synes den er latterlig dårlig, så synes du sikkert den var superbra den dagen den kom ut av esken.. av andre svar kan det se ut til at ny kartbrikke bedrer situasjonen. Eller lev med dette, og soom inn til høy oppløsning, nå er du klar over dette. Eller / og skaff deg nettbrett med oppdaterte kart..., eller (gisp...) bytt ut til noe som er 2019.... jeg synes alt etter radiopeiling og decca er store fremskritt, klager ikke over at dagens utstyr er bedre enn gårsdagens. det positive for deg er vell at elektronikk som er 15 år + fortsatt virker like bra som dagen det ble installert. Jeg har ingen 15 år gamle TV’er eller telefoner i drift fortsatt... Redigert 6.September.2019 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 6.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Båten er en 2008 modell. Ellers så er Iphone 4 en utmerket telefon selv i dag om man får installert original programvare på den. Den dropper f.eks ikke alle kontakter etter P for å gjøre kontaktlisten mer oversiktlig... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.September.2019 Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Oppdater kart og plotter, så er mye gjort Den maskina du har der, er bedre enn mye annet som blir solgt idag. Lowrance hds er i en klasse for seg selv Sitér dette innlegget Link to post
arosnes Svart 6.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Du mener kart/brikke, ikke plotter? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.September.2019 Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 (redigert) Antar han tenker på å oppgradere til siste SW-versjon på plotter. Kan lastes ned fra Lowrance til minnepinne og kjøres på plotter. Kart oppdateres via Navionics Redigert 7.September.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
arosnes Svart 9.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Skjønner. Plotteren har fått siste oppdatering fra Lowrance for et par år siden. Tror ikke det er kommet noe nytt til den siste årene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.