Jump to content

Kartplotter fjerner hele Hankø om du zoomer litt for langt ut (Lowrance HDS-7 gen 1)

arosnes

Recommended Posts

Er det flere som har en kartplotter som er så latterlig dårlig som denne?

Legg gjerne inn dine egne bilder fra samme kart så kan vi sammenligne. 

Plotteren er en Lowrance HDS-7 gen 1, den fulgte med båten, og jeg har ikke helt lyst til å bruke penger på en ny, men dette er rimelig sært.

Kanskje det er noen settings for dette, men har ikke klart å finne dette.

IMG_7499.JPG

IMG_7500.JPG

Hvem trenger Hankø...:saint:

Men slik er det vel med alle plottere, detaljer inkl, holmer, øyer og sund forsvinner «om du zoomer litt for langt ut»...?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Dette er det ikke plotteren, men kartet som er årsaken til. På eldre Navionicskart så fjernet Navionics detaljer når du zoomet ut. Heldigvis så innså de (etter mange år) at dette ikke var gunstig. I nye kart så markeres holmer og urent farvann også når det zoomes ut.

Jeg var like fortvilet som deg over samme type plotter og kart for en del år siden og var på nippet til å bytte. Heldigvis fikk jeg låne et nytt kart og med dette ble det en helt annen verden. I stedet for ny plotter og kart ble det kun en moderat utgift på å oppgradere kartbrikken jeg hadde.

Nå markedsføres denne plotteren som ‘fishfinder’. Jeg vet ikke årsmodellen på din plotter og din kartbrikke, men kanskje eldre enn 15 år? Går du med 15 år gammel mobiltelefon, og synes den er latterlig dårlig, så synes du sikkert den var superbra den dagen den kom ut av esken..

av andre svar kan det se ut til at ny kartbrikke bedrer situasjonen. Eller lev med dette, og soom inn til høy oppløsning, nå er du klar over dette. Eller / og skaff deg nettbrett med oppdaterte kart..., eller (gisp...) bytt ut til noe som er 2019....

jeg synes alt etter radiopeiling og decca er store fremskritt, klager ikke over at dagens utstyr er bedre enn gårsdagens.

det positive for deg er vell at elektronikk som er 15 år + fortsatt virker like bra som dagen det ble installert. Jeg har ingen 15 år gamle TV’er eller telefoner i drift fortsatt...

Redigert av Code0 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...