Jump to content

Warner girkasse type 1014-002 røk, hvor finner jeg en erstatningskasse?

Penelope 1

Recommended Posts

Hei.Jeg har en god gammel årgang av en princess 37 ..1976 mod med 

To Ford 2704 6 syl med borg warner  gir .10-14-001 på Babord side Og 1014-002 på Styrbord side.

Har akkurat kjøpt denne og på veien hjem så gikk styrbord girkasse til H.......??

Er det noen som har et slik liggende eller vet om noen som muligens har?

Trenger dette veldig for båten ligger nå rett ved mandal óg jeg skal ha denne til Sarpsborg ??

Redigert av Penelope 1 (see edit history)

Ikke kjekt når slikt skjer:nonod:

Men. Kan du forandre emnetittelen på tråden så slipper du at tråden stenges (i følge forumreglene). F.eks. til noe slikt som "Borg Warner girkasse type 1014-002 røk, hvor finner jeg en erstatningskasse?" eller lignende. Da vil de som kjenner til hvem som har slike girkasser liggende lettere kunne klikke seg inn i tråden og gi deg et fornuftig svar. 

Lykke til!

En telefon til https://www.kdtrading.no/borg-warner-1  

høre om de har noe 

@Bjørn Løvjomås skal hente en båt i Stavanger over helgen så mulig han kan ta med i såfall hvis de har og får fraktet det til han
Bare en tanke ser de driver med den type gir

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Regner med du har sjekket giret for olje ...hva skjedde kanskje en bagatell ?
https://www.kroon-oil.com/en/product-recommendation/marine/borg-warner/velvet-drive-cr2-hydraulic-transmissions/72c10-14/67629/503414/#!/component:503414/

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

LALUNA II skrev for 2 timer siden:

En telefon til https://www.kdtrading.no/borg-warner-1  

høre om de har noe 

@Bjørn Løvjomås skal hente en båt i Stavanger over helgen så mulig han kan ta med i såfall hvis de har og får fraktet det til han
Bare en tanke ser de driver med den type gir

Hei.Har vært i kontakt med dem .Dem hadde ikke dette giret eller den type utveksling som jeg trenger. Alt for gammelt fikk jeg beskjed om.

LALUNA II skrev for 4 timer siden:

Vi byttet olje på begge motorene og girene før vi kjørte.Det var utveksling på giret som tok kveld .Vi hørte en smell under båten og så skrapet det til i kassa. 

husky dane 85 skrev for 1 time siden:

Reduksjon er 1-1,6 slik eg tolkar da,002 er sikkert dreie retningen på propell trur eg.fekk du noko i propellen som utløyste detta?dersom ja så har du kansje ein forsikring som dekkar dette.deler er sikkert svert vanskeleg å skaffe.ta ein tlf til Joros Disel i Stavanger han har muligens ei løysning.lykke til.

Skal høre med dem til mandag. Takk for tipset 

Hulda skrev for 12 timer siden:

Hvis Joros fremdeles er oppe og går, burde de vite. Kjøpte gir av dem på 70-tallet. Ellers er vel Progress Maskin i Oslo importør av BW så vidt jeg vet. Spørsmålet er også hvor det ekstra tannhjulet som bestemmer om kassa er H- eller V-gående sitter. Med flaks er reduksjonskassene like.

Beklager, feil info. Progress har Twin Disc, ikke BW.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...