EAB Startet 9.September.2019 Link til dette innlegget Startet 9.September.2019 (redigert) Hei hadde tenkt på å demontere drev for inspeksjon av belg . Råd og tips ang dette ønskes . Spesielt då trimsylindre er løst fra og tot 6 muttere er løst . Er de bare å trekke forsiktig av da ? Er jo reservoar i motorrom for gearolje til drev . Er de noko å passe seg for her . Belg er da 2017 men kjørt første sesong dette året , gearvaier og enkel sak de og ? Mvh EAB Redigert 9.September.2019 av EAB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Spannerman Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Set girspak i fremover, kjøre opp drevet og kobbel bort pitot slange på fram side over kavitasjon plate, så kjøre det ned igjen. Løsne de 6 mutter og fjerne stangen som gå tvers trim sylindrer akter. Trekk drevet bakover, olje slange har automatisk hurtig kobbling, der leke bare litt olje. Tar drev helt av og så kan du kontrollere belgen på aksel og skiftkabel, og transom lager, husk at de hvit plast brikka ved stangen ligger på forkant av stangen på Bravo3 drev når du montere den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Du trekker drevet ut ett par cm, så må du vippe opp låsen til girwire. Olje tilførselen fra tanken blir stengt med en ventil som lukker seg når drevet tas av, genial oppfinnelse? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Spannerman Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 On 9/9/2019 at 8:18 PM, Spannerman said: Set girspak i fremover, kjøre opp drevet og kobbel bort pitot slange på fram side over kavitasjon plate, så kjøre det ned igjen. Løsne de 6 mutter og fjerne stangen som gå tvers trim sylindrer akter. Trekk drevet bakover, olje slange har automatisk hurtig kobbling, der leke bare litt olje. Tar drev helt av og så kan du kontrollere belgen på aksel og skiftkabel, og transom lager, husk at de hvit plast brikka ved stangen ligger på akterkant av stangen på Bravo3 drev når du montere den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.September.2019 Link til dette innlegget Svart 15.September.2019 (redigert) Girspaken skal stå i NØYTRAL når man demonterer eller montere Bravo 3 dreve. Anbefaler å laste ned servicemanual evt. i det minste installasjonsmanual eller Owners manual (Operation and maintenance manual). Ligger "overalt", sikkert i dokumentarkivet her inne også. Men vanligvis er demontering av drevet og videre operasjoner kun omtalt i servicemanualen. Eller gjøre som jeg, kjøpe hele servicemanualen i bokform også NB! Det er flere utgaver av den. Jeg har manual #28 som dekker 2000-2004, da mitt Bravo 3 drev er fra 2003. Mye er likt men en del detaljer er endret opp igjennom årene. Endringer finnes det også informasjon om i såkalte "bulletins" som utgis stadig vekk gjennom produksjonsårene. Til ditt drev er det nok service manual #39 som gjelder. Det som Mercury gjorde da den manualen kom, var å dele den i 6 eller 7 separate deler (8 eller 9 kapitler). Problemet med den jeg har er nok at arkene faller ut når limet i ryggen løsner etter bare litt bruk. Derfor kom den i 6-7 deler i 2008, dvs. det kom iallefall en oppdatert utgave av dem i mai 2008. Produktnr 90‑865612T01. Denne/disse har jeg inntil videre ikke funnet i nedlastbart format noe sted. Evt. utgaven fra februar 2006 som det ligger en del av på ebay. Men altså 6 eller 7 deler, hver del har sitt nummer. Alle er "part of assembly 90‑865612T00" Det ble visstnok utgitt utgaver i 2007 også. Redigert 15.September.2019 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.