Jump to content

VP TAMD22 Glødeplugger - alternativer til originale til 1700,- (!) pr stk?


Wakeboarder

Recommended Posts

Jeg mistenker at minst 1 av glødepluggene i min TAMD22 er dårlig, og vurderer å bytte alle da de er 20 år gamle.
Ringte La-Sa for pris på nye. 1700,- pr stk ink mva. - Ergo 6800,- kroner for 4 glødeplugger! 

Er det noen som har prøvd uoriginale? Ser de er å få for en drøy hundrings fra utlandet.
Finnes det plugg fra Boch eller annen kvalitetslevrandør som passer og kan kjøpes her på berget?
 

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Wakeboarder said:

Jeg mistenker at minst 1 av glødepluggene i min TAMD22 er dårlig, og vurderer å bytte alle da de er 20 år gamle.
Ringte La-Sa for pris på nye. 1700,- pr stk ink mva. - Ergo 6800,- kroner for 4 glødeplugger! 

Er det noen som har prøvd uoriginale? Ser de er å få for en drøy hundrings fra utlandet.
Finnes det plugg fra Boch eller annen kvalitetslevrandør som passer og kan kjøpes her på berget?
 

 

Ta kontakt med hellanor, de har Bosch glødeplugger til 185 kroner stk. Noter nummeret på den orginale....

Link to post
Share on other sites

Kweelhouse skrev for 6 timer siden:

 

Ta kontakt med hellanor, de har Bosch glødeplugger til 185 kroner stk. Noter nummeret på den orginale....

Bosch har sikkert flere tusen forskjellige glødeplugger og det skal godt gjøres at de glødepluggene som TS trenger bare koster kr 185 pr stk.
De fleste glødepluggene koster ikke kr 185 men mere.
Uansett ingen dum ide å ta kontakt med en bildelebutikk hvis man ønsker å handle over disk isteden for nett

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, pipe said:

Bosch har sikkert flere tusen forskjellige glødeplugger og det skal godt gjøres at de glødepluggene som TS trenger bare koster kr 185 pr stk.
De fleste glødepluggene koster ikke kr 185 men mere.
Uansett ingen dum ide å ta kontakt med en bildelebutikk hvis man ønsker å handle over disk isteden for nett

 

Jeg skaffet hvertfall gløderplugger hos Hellanor til 185 kroner/stk til min TMD40A, jeg tok med en original plugg og de fant fort en som passet.

 

Link to post
Share on other sites

Minner om at TAMD22 er en Perkins motor som er brukt i båter og biler. Som båtmotor heter den Perkins Prima, biler som har benyttet denne motoren er Austin Maestro, Rover Montego med flere. Med dette i bakhodet blir det plutselig et stort utvalg av deler fra England. Eks 4 x glødeplugger til 280kr:
https://www.ebay.com/itm/LDV-SHERPA-200-SERIES-2-0-PERKINS-PRIMA-DIESEL-HEATER-GLOW-PLUGS-X4-89-94-RGP631/152792643062?hash=item239326b5f6:g:vJAAAMXQlrxRZTRw
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...