MS Dolphin Startet 10.September.2019 Link til dette innlegget Startet 10.September.2019 Hei! Er det noen som har eller vet "blink" kodene på Kina varmer (5 kw). Min blinker 4 ganger Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Kina varmer". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 (redigert) Tror du må forandre emne ganske så snart, ellers frykter jeg tråden blir stengt. Når du lager en ny tråd så står det tydelig at reglene må leses.. 1. Emnetitler: Vi har stor aktivitet og alle båtrelaterte innlegg i ett forum, "Båtforumet". Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at tittelen beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Da slipper leserne å åpne emner som de ikke har kunnskaper om eller interesse av. Øker også sjansen for gode svar. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Eksempel: "Yamaha 5hk 2-takter vil ikke starte" , ikke bare "Yamaha 5hk" eller "Motoren vil ikke starte". Redigert 10.September.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 (redigert) Du mener heller sikkert ikke at Kina varmer (selv om de nok bidrar vesentlig til global oppvarming), men snarere Kina-varmer. Beklager, klarte ikke å la være å benytte muligheten til litt språkopplæring ? Redigert 10.September.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Lazyjack skrev for 14 timer siden: Beklager, klarte ikke å la være å benytte muligheten til litt språkopplæring ? ? Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Lazyjack skrev for 16 timer siden: Beklager, klarte ikke å la være å benytte muligheten til litt språkopplæring ? ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Båtforum eller språkform ? Skal man leke norsklærer, så kan man gjøre det på skoler, leksehjelpen på Facebook, ungene til naboen, hvis noen annonserer etter norsklærer på "tjenester ønskes" forumdelen for eksempel. Jeg er her for å diskutere båt og utstyr, ikke at en %@^#&!%!&$%! skal sitte å gi karakterer og rette opp skrive og orddelingsfeil på innleggene. Og ja, jeg har stått opp på feil bein idag, men det er allikevel ett båtforum. Men for og svare på spørsmålet, så fikk ett ett likt papir som dette, med kina værm'ærn min (skrivefeil og orddelingsfeil, nå får dere noe å påpeke igjen) Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Har lest mye på FB-gruppa om disse. (har en installert sjøl i vinterhagen). Feil som ofte går igjen: 1. Brenner er satt til 24 V mens du vil ha 12V. Parametre må fikses. 2. Tap av spenning om du forlenger kabler spesielt. Mange har bytta til større tverrsnitt og løst problemer. 3. Problemer med å få luftet ut dieselslangene ved montering. Finnes en primer-funksjon i menyen.... 4. Lekk dieselfilter. Crappy filtre på disse. (samme du får på biltema forresten). 5. Feil på hovedkort. TS sier lite annet enn at det er en feilkode. Vi må vite: Skjer dette under start? Prøver den å fyre? Tikker det fra pumpen? Hører du vifta starte? Kommer det diesel utav slange om pumpen tikker? Fyrer den for så å stoppe? Pumpen sjekkes med å sette spenning av-på-avpå hele tiden. Den gjør et slag hver gang den får spenning. Det skal sies at min brenner upåklagelig. Og mange er dritfornøyd med tusenvis av brenntimer uten tull, mens noen har fått def. produkter. Vil tro at feilprosenten er større enn på Eber..... Redigert 11.September.2019 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.