B0mbas Startet 10.September.2019 Link til dette innlegget Startet 10.September.2019 Hei, har fått overhalt ett prm 101 gear pga en oljelekkasje, nå når det er satt i igjen kveles motor når jeg bakker, går fint framover nå men var litt motstand med en gang, noen som har opplevd noe slikt og har en forklaring på hva problemet kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Mulig at begge clutchene (forover og revers) blir aktivert samtidig med det resultat at giret låses. Kjenner ikke disse girene spesielt, så jeg kan ikke si hva som i så fall er årsaken. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Svee Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Hei, riktig som Brigg antyder, og årsakene kan være flere. Hva er egentlig gjordt med gearet? Fjerning av oljelekkasje tilsier normalt kun skifte av simmeringer på inn- og utgående aksel, og skal alene ikke ha innvirkning på gearfunksjonene. Men dersom ventilhuset har vært løsnet fra gearet kan pakningen mellom ventilhus og gear være defekt slik at høyttrykkolje ledes samtidig til begge clutchene og låser gearet. Om selve ventilhuset har vært demontert kan feilmontering nok forårsake noe tilsvarende. Uansett må ikke gearet kjøres med med feilen du har da clutchene m.m. vil bli ødelagt/brent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.