Jump to content

Dock to dock autorouting på ny Raymarine virker ikke

Iben

Recommended Posts

Hei 

Kjøpte den siste Raymarine a68 MFD wifi på Maritim nettopp fordi den har ytre mål som passet meg kjempefint. Kjøpte også kartet 606 Sognefjorden til Haugesund siden hjemhavn er i Fusa.

...men har ingen nytte av denne fordi...

Jeg kan ikke skrive inn et bestemmelsessted eller legge til et waypoint og få en rute og følge? Har prøvd, men får bare luftlinje og knappen «dock-to-dock er disabled/kan ikje flytte bryteren.

Jeg har søkt og funnet et par innlegg men de har ikke hjulpet meg, jeg har heller ikke prøvd fra mobil/iPad for det er ikke min ide om brukervennlighet.

Er der noen som vet hvorfor? Jeg har Navionics + small som nevnt og det skulle virke....

Mvh Iben

Iben skrev 46 minutter siden:

Hei 

Kjøpte den siste Raymarine a68 MFD wifi på Maritim nettopp fordi den har ytre mål som passet meg kjempefint. Kjøpte også kartet 606 Sognefjorden til Haugesund siden hjemhavn er i Fusa.

...men har ingen nytte av denne fordi...

Jeg kan ikke skrive inn et bestemmelsessted eller legge til et waypoint og få en rute og følge? Har prøvd, men får bare luftlinje og knappen «dock-to-dock er disabled/kan ikje flytte bryteren.

Jeg har søkt og funnet et par innlegg men de har ikke hjulpet meg, jeg har heller ikke prøvd fra mobil/iPad for det er ikke min ide om brukervennlighet.

Er der noen som vet hvorfor? Jeg har Navionics + small som nevnt og det skulle virke....

Mvh Iben

Har du aktivert kartbrikken? 

• 2 uker senere...

Hei. Da har jeg endelig kommet meg på hytten og i båten... Satte inn Sd-kort, samme ulla? Men etter litt fikling klarte jeg på et vis å dytte kortet lengre inn enn det klikk som kom, og kartet endret seg momentant. Jeg fikk dypdelinjer etc. Altså bare en kontaktfeil... Aktiverte knappen med auto-route og er vel ikke kommet lengre. Nå er det vel å lese manualen, for det var ikke bare bare å plotte inn en destinasjon?

Det er bare å holde inne litt på ett punkt på kartet der du ønsker så trykker du på Auto Route i valgboksen som kommer opp.

MEN du må ha aktiv abn. hos Raymarine eller så forsvinner auto route funksjonen. Det er på kanten til å kalles SVINDEL. Tenk om en bil med navigasjon mistet muligheten til å kjøre til ett punkt pga du ikke har betalt for å oppdatere kartet årlig.

Kan nesten ikke forstå det er lovlig Raymarine kan fjerne denne funksjonen....holder oss forbrukere som gissel.

Utenom det så er jo Raymarine flotte plottere! 

Redigert av slappfisken (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...