Iben Startet 10.September.2019 Link til dette innlegget Startet 10.September.2019 Hei Kjøpte den siste Raymarine a68 MFD wifi på Maritim nettopp fordi den har ytre mål som passet meg kjempefint. Kjøpte også kartet 606 Sognefjorden til Haugesund siden hjemhavn er i Fusa. ...men har ingen nytte av denne fordi... Jeg kan ikke skrive inn et bestemmelsessted eller legge til et waypoint og få en rute og følge? Har prøvd, men får bare luftlinje og knappen «dock-to-dock er disabled/kan ikje flytte bryteren. Jeg har søkt og funnet et par innlegg men de har ikke hjulpet meg, jeg har heller ikke prøvd fra mobil/iPad for det er ikke min ide om brukervennlighet. Er der noen som vet hvorfor? Jeg har Navionics + small som nevnt og det skulle virke.... Mvh Iben Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Regner med når du skal lage rute velger Automatisk velger du manuel så får du bare rette linjer till neste punkt Kjenner ikke til plotteren din men regner med navionics har noenlunde likt brukergrensesnitt med nettbrett ferdig med å legge opp punkter klikk start Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TrikkerN Lønning Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Iben skrev 46 minutter siden: Hei Kjøpte den siste Raymarine a68 MFD wifi på Maritim nettopp fordi den har ytre mål som passet meg kjempefint. Kjøpte også kartet 606 Sognefjorden til Haugesund siden hjemhavn er i Fusa. ...men har ingen nytte av denne fordi... Jeg kan ikke skrive inn et bestemmelsessted eller legge til et waypoint og få en rute og følge? Har prøvd, men får bare luftlinje og knappen «dock-to-dock er disabled/kan ikje flytte bryteren. Jeg har søkt og funnet et par innlegg men de har ikke hjulpet meg, jeg har heller ikke prøvd fra mobil/iPad for det er ikke min ide om brukervennlighet. Er der noen som vet hvorfor? Jeg har Navionics + small som nevnt og det skulle virke.... Mvh Iben Har du aktivert kartbrikken? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Er det begrensninger i Navionics-abbonementet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
Iben Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Brikken fikk nedlastet kart og oppdatert sonar og sånne ting. Sier også at den ble aktivert siste uke. Har lagt til et bilde av den deaktiverte autorouting knappen. Men jeg kom på i dag at jeg faktisk ikke har bedre kart med brikken i enn når brikken er ute...så kanskje plotteren ikke har sett brikken i det hele tatt? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Har du gammel firmware på den? Sitér dette innlegget Link to post
Iben Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Nei, oppgraderte med en gang til v19? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Kartene ser veldig grove og udetaljerte ut. Eller blir det bedre hvis du zoomer inn? Kan se ut som kartet fra brikken ikke registreres? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 På min Lowrance måtte jeg gå inn i menyen og aktivt velge min kartbrikke første gangen, hvis ikke kjører den et innebygget (dårlig) kart som default. Er du heldig er det så enkelt... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Iben Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Ja, jeg begynner å helle mot den teorien jeg også? Jeg kan heller dra inn til båten neste uke og sjekke før jeg ber om mer hjelp? Oppdaterer tråden da... Sitér dette innlegget Link to post
Iben Svart 20.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2019 Hei. Da har jeg endelig kommet meg på hytten og i båten... Satte inn Sd-kort, samme ulla? Men etter litt fikling klarte jeg på et vis å dytte kortet lengre inn enn det klikk som kom, og kartet endret seg momentant. Jeg fikk dypdelinjer etc. Altså bare en kontaktfeil... Aktiverte knappen med auto-route og er vel ikke kommet lengre. Nå er det vel å lese manualen, for det var ikke bare bare å plotte inn en destinasjon? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 20.September.2019 Link til dette innlegget Svart 20.September.2019 Hvis du trykker inn ett start punkt og et endepunkt. Kan du ikke velge autoroute da? Sitér dette innlegget Link to post
slappfisken Svart 20.September.2019 Link til dette innlegget Svart 20.September.2019 (redigert) Det er bare å holde inne litt på ett punkt på kartet der du ønsker så trykker du på Auto Route i valgboksen som kommer opp. MEN du må ha aktiv abn. hos Raymarine eller så forsvinner auto route funksjonen. Det er på kanten til å kalles SVINDEL. Tenk om en bil med navigasjon mistet muligheten til å kjøre til ett punkt pga du ikke har betalt for å oppdatere kartet årlig. Kan nesten ikke forstå det er lovlig Raymarine kan fjerne denne funksjonen....holder oss forbrukere som gissel. Utenom det så er jo Raymarine flotte plottere! Redigert 20.September.2019 av slappfisken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 21.September.2019 Link til dette innlegget Svart 21.September.2019 slappfisken skrev for 8 timer siden: MEN du må ha aktiv abn. hos Raymarine Du mener Navionics? Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Iben Svart 21.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2019 Joda, kartet er nytt og hadde med ett års abbonement? Er nok bare meg som var mer vant med en gammel garmin 520? Sitér dette innlegget Link to post
slappfisken Svart 21.September.2019 Link til dette innlegget Svart 21.September.2019 2 hours ago, Barbaria said: Du mener Navionics? Beklager mente jo Navionics Sitér dette innlegget Link to post
slappfisken Svart 21.September.2019 Link til dette innlegget Svart 21.September.2019 34 minutes ago, Iben said: Joda, kartet er nytt og hadde med ett års abbonement? Er nok bare meg som var mer vant med en gammel garmin 520? Flott? nå som du er fanget av Navionics så får du fortsette å betale årlig slik som meg ??? for å ha Auto Route funksjonen. ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.September.2019 Link til dette innlegget Svart 21.September.2019 du har og free oppdatering av kart flere ganger pr år Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Iben Svart 22.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2019 Da har jeg lært meg å lage rute også? Da blir det sikkert noen andre dumme spørsmål fremover? Takk for alle innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.