mons Startet 11.September.2019 Del på Facebook Startet 11.September.2019 Etter ombygging av Boen bruk har sjøspeiderne i Søgne fått en katamaran som vi tipper er 50 år. Skulle gjerne visst litt mer, spesielt om riggdetaljer. Virket godt på testtur i dag, men det er noen jukseløsninger vi gjerne skulle hatt fasiten på. Noen som kjenner til denne? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Poseidon Svart 11.September.2019 Del på Facebook Svart 11.September.2019 Jeg kan dessverre ikke hjelpe, men det ser ut som en artig båt - og jeg er helt sikker på at de dyktige speiderne deres får mye moro med denne! Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Del på Facebook Svart 11.September.2019 En gammel hobiecat ? Jeg vet ikke Men tipper mange av gutta på speideren hadde flira godt, hvis dere snudde logoen på seilet opp ned :p Sitér dette innlegget Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Del på Facebook Svart 11.September.2019 Eika skrev 6 minutter siden: En gammel hobiecat ? Jeg vet ikke Men tipper mange av gutta på speideren hadde flira godt, hvis dere snudde logoen på seilet opp ned :p Ha ha ha? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 12.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2019 De snudde masta opp ned under seilas i går, men jeg tror ikke de hadee tid til å kose seg med logoen ;-) Sitér dette innlegget Mons Link to post
SveinHa Svart 12.September.2019 Del på Facebook Svart 12.September.2019 Det ser ut til å være en James Wharram konstruksjon. Han konstruerte en del katamaraner beregnet for selvbygg i finer for en del tiår siden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Mulligan Svart 12.September.2019 Del på Facebook Svart 12.September.2019 At det er James Wharram som har vært på ferde med pennen er det vel lite tvil om. Det er firmalogoen hans som er brukt som seilmerke. Og da har vi vel Hitia 14. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 12.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2019 Takker folkens. Har veddet på at Baatplassen kunne løse denne gåten før kl 11 i dag. Skuffer aldri! Nå får vi lete etter detaljer rundt innfesting av spribom og storseilskjøte. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Mulligan Svart 12.September.2019 Del på Facebook Svart 12.September.2019 Skjøte skal være som vist på bildet. Ei line fra skjøtebarmen, ned til en løper som går på en wire mellom skrogene, tilbake til ei blokk i skjøtebarmen og så ned til løygangen. Feste for spristaker har jeg sett en dullion løsninger på. Den vanligste, og enkleste, er ei renneløkke rundt masta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.