Honduras Startet 16.September.2019 Del på Facebook Startet 16.September.2019 Har fått meg ei åpen snekke. Regnr B-117. Har ikke funnet ut så mye om historikken enda, men den er vel fra 30-40 tallet en gang. Det står en del restaurering og puss for døra, men båten ligger på vannet og regner ned å fikse litt hvert år for å få den dit jeg vil. Et «problem» er motoren. Det sitter en nyere Marna 2-sylindret motor i den. Går som ei klokke, men det er tre problemer: 1. Den har en sylinder for mye 2. Den har fast gir/propell 3. Den er fra Mandal ( Ikke et ondt ord om Mandal, men båten og jeg er fra Fredrikstad) Løsningen er derfor å få tak i en Ensylindret Fredrikstadmotor med vridbar propell fra riktig tidsepoke. Ser for meg en FM C2 som det «enkle» alternativet, men så har jeg også veldig sans for Færd 5Hk. Er dette mulig å få tak i, og er det noe man bør vite i den forbindelse? Alle tips mottas med takk. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Jens_P Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Er det muligheter her? Ikke Færd da.... http://fm-motor.no/ Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Honduras Svart 16.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2019 (redigert) joda, Petter er god å ha hvis jeg går for en FM C2, men tenkte jeg skulle se om det var mulig å få tak i en Færd som et mer «eksotisk» valg i den grad fabrikken som lå på Gressvik er mer eksotisk enn Kråkerøy for en gammel Selbak-gutt ? (Beklager til de som ikke er lommekjent i Fredrikstad og de gamle motorfabrikkene her)? Redigert 16.September.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
gon Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Spør denne facebookgruppa: https://www.facebook.com/groups/1525944181059640/ Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.September.2019 Del på Facebook Svart 17.September.2019 Mulig at Kystlaget Fredriksvern vet noe. De har en haug med tresnekker. Ligger innerst i småbåthavna. En liten håndfull av de har Færd motorer. Sjøl om det er Kvikk som sitter i høysetet på de kanter. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.September.2019 Del på Facebook Svart 17.September.2019 Nei, lokalpatriotismen er forholdsvis velutviklet på de kanter. Eller kanskje 'var', er mer korrekt. Forsiktig nå Hulda, forsiktig. Har en kompis på Begeby. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 17.September.2019 Del på Facebook Svart 17.September.2019 Kystlaget i Sandefjord har et rikholdig utvalg av motorer. Mulig de kunne ha noen dubletter som kunne kjøpes.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.