Jump to content

Værvarsel?


Sonata 7

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg ser at det er mange her som har værbilder og sånt i sine postinger når det handler om været, defor lurte eg på hvor dere får dette fra.

 

Jeg lurer litt på hvordan været blir utenfor filtvedt/tofte til helgen da vi skal seile regatta da, gjerne strømkart også....

 

Fint om noen gidder og hjelpe til med dette :cool:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har samlet en god del linker til både offisiellle værmeldere og mer lokale værstasjoner

på min hjemmeside trudelutt.com Se nesten øverst i menyen til venstre på forsiden.

 

Lenger nede finner du også en link til min samling av webcameraer langs kysten. Der kan

du se hvordan det ser ut i øyeblikket på 94 steder langs kysten. Og skal du andre steder i

norden har jeg samlet 12 kyst-kameraer i Sverige, 10 i Danmark, 10 på Færøyene

og 7 på Island!

 

Nå ser det forresten ut til at det regner godt på Vestlandet iht. DNMI's værradarbilde fra 2100

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lenger nede finner du også en link til min samling av webcameraer langs kysten. Der kan

du se hvordan det ser ut i øyeblikket på 94 steder langs kysten

 

 

 

Dessverre, dyplinking ikke tillatt.

(Sorry, no hotlinking allowed.)

 

Eventuelle spørsmål sendes til:

(Send questions to the webmaster:)

 

 

 

 

det er hva som kommer frem

Link to post
Share on other sites

En fin sak som fiskerene bruker finnes på theyr.net

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Lenger nede finner du også en link til min samling av webcameraer langs kysten. Der kan

du se hvordan det ser ut i øyeblikket på 94 steder langs kysten

Dessverre, dyplinking ikke tillatt.

(Sorry, no hotlinking allowed.)

 

Eventuelle spørsmål sendes til:

(Send questions to the webmaster:)

 

 

det er hva som kommer frem

Dette var merkelig, er det siden trudelutt.com du ikke får opp, eller er webkameraene? Jeg går ut fra at det er webkameraene. Uansett, du kan bare å ta opp et nytt vindu og skrive http://trudelutt.com inn der og så klikke på "Webkameraer". Da skulle det funke.

 

Dette er sansynligvis en følge av en begrensning jeg har måttet gjøre for å hindre at andre nettsteder stjeler båndbredde fra meg som jeg betaler for.

 

Håper det virker slik jeg har forklart over.

 

Lars H.

webmaster

trudelutt.com

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette var merkelig, er det siden trudelutt.com du ikke får opp, eller er webkameraene?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg hadde link til kamerasiden din tidligere men måtte endre den til hovedsiden pga samme problem som will.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde link til kamerasiden din tidligere men måtte endre den til hovedsiden pga samme problem som will.

Da fungerer det slik det var ment. Og sorry, - slik kommmer jeg til å la det bli.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Dette var merkelig. :confused: Får se litt på det.

 

Har nå gjort en midlertidig endring i koden

slik at det skulle fungere OK igjen.

 

Noen som vil sjekke opp og gi meg tilbakemelding? :smiley:

 

Lars H. BildeBildeBilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja nå ser alt ok ut. Kommer opp listen på alle webkameraene  ved første forsøk :-)

Takk skal du ha. Da lar jeg det bli slik det er foreløpig. Ellers ser det ut til at det er en del av kameraene som er ute av drift, men det kan jeg dessverre ikke gjøre noe med. Tar imidlertid en sjekk en gang i blant for å se om noen av de som ikke funker skulle ha byttet adresse og retter i så fall opp.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Virker fint, ellers et lite tips.

 

Hva om du ommdøper

Trondheim 1 til Trondheim Hurtigrutekaia

Trondheim 2 til Trondheim utløp Nidelva

Trondheim 3 til Trondheim Bakke bro

 

Dessuten så mangler:

Trondheim Pirterminalen 1 http://romeo.skybert.no/trondheim/k2/snapshot_pos14.jpg

Trondheim Pirterminalen 2 http://romeo.skybert.no/trondheim/k3/cam4_image.jpg

Link to post
Share on other sites

Takk for tipsene ok67, jeg er ikke så kjent i Trondhjem, så derfor ble det 1, 2 og 3. Skal rette det opp.

Jeg har faktisk ikke vært i Trondhjem siden jeg jobbet en sommer på hurtigruten som 17-åring, - og det er maaange år siden!

Skal legge inn de andre linkene du nevner også.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...