PiperBill Startet 21.September.2019 Link til dette innlegget Startet 21.September.2019 Hva betyr det når det samler litt mørk olje i gummi mansjetten som kobler turboen til luft-inntaksmanifold? Kan det være en slitt lager i turboen som slipper motorolje gjennom? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 21.September.2019 Link til dette innlegget Svart 21.September.2019 (redigert) Aksligen til turboen er trykksmurt, har lagre og oljetetninger. Muligheten for slitt lagring med påfølgende tetningslekkasje er en mulighet. En annen mulighet er oljedamp fra veivhusventilasjonen. Redigert 21.September.2019 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 21.September.2019 Link til dette innlegget Svart 21.September.2019 Holder ein knapp på oljedamp fra veivhusventilasjon. Slitt turbo vil gi olje på trykksiden av turbo, sjelden på sugesiden/innsugsiden..? Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
PiperBill Svart 22.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2019 Takk for innspill… Ja meste sannsynlig oljedamp. Motoren blåse ikke røyk ok har ikke oljeforbruk. Jeg må likevel ta av turboen i forbindelse med en annen jobb (bytte pakninger på eksosmanifold). Vurdere å overhale turboen siden jeg har «rebuild kit» men det blir en ny tråd om det. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.