Jump to content

Tykke vs tynne eksosmanifold pakninger?


PiperBill

Recommended Posts

Vetus (Deutz) DT67. Skal bytte eksosmanifold pakningene. Kjøpte original pakninger fra Vetus men da jeg demonterte manifolden i dag så ser jeg at de pakninger som er der er av en helt annen type. Original (nye) er tynne metallskiver på 1.3mm mens det gamle er 1.5mm og laget 2 lag metal med grafitt imellom. Spørsmålet er hva er det som er best å bruke?  Det var mye jobb å demontere manifolden da jeg også måtte ta med turboen og eksosbendet. Har ikke lyste til å måtte gjøre jobben om igjen med det første. Skal nevne at på denne motoren er manifolden ikke vannavkjølt. Den er pakket inn i isolasjonsmatte og med et stål deksel over.

 

 

pak2.jpg

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen formening om hva som evt. er best av de to. Men! En viktig ting å tenke på, spesielt med ulike pakninger, er at de kan ha litt forskjellig størrelse på kanalåpningene. Om den opprinnelige pakningen har litt større åpninger, vil det legge seg et tynt, hardt sotlag langs kanten på åpningene både på toppen og manifolden. Om så den nye pakningen har mindre åpninger, vil denne bli liggende oppå disse. Dette kan være vanskelig å se, så det er lurt å sjekke det grundig, og evt. gå over med et tappjern e.l. slik at anleggsflatene blir helt plane.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...