PiperBill Startet 22.September.2019 Del på Facebook Startet 22.September.2019 Vetus (Deutz) DT67. Skal bytte eksosmanifold pakningene. Kjøpte original pakninger fra Vetus men da jeg demonterte manifolden i dag så ser jeg at de pakninger som er der er av en helt annen type. Original (nye) er tynne metallskiver på 1.3mm mens det gamle er 1.5mm og laget 2 lag metal med grafitt imellom. Spørsmålet er hva er det som er best å bruke? Det var mye jobb å demontere manifolden da jeg også måtte ta med turboen og eksosbendet. Har ikke lyste til å måtte gjøre jobben om igjen med det første. Skal nevne at på denne motoren er manifolden ikke vannavkjølt. Den er pakket inn i isolasjonsmatte og med et stål deksel over. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post Share on other sites More sharing options...
ozo Svart 22.September.2019 Del på Facebook Svart 22.September.2019 Jeg har ingen formening om hva som evt. er best av de to. Men! En viktig ting å tenke på, spesielt med ulike pakninger, er at de kan ha litt forskjellig størrelse på kanalåpningene. Om den opprinnelige pakningen har litt større åpninger, vil det legge seg et tynt, hardt sotlag langs kanten på åpningene både på toppen og manifolden. Om så den nye pakningen har mindre åpninger, vil denne bli liggende oppå disse. Dette kan være vanskelig å se, så det er lurt å sjekke det grundig, og evt. gå over med et tappjern e.l. slik at anleggsflatene blir helt plane. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.