Jump to content

Til dere med D4/D6 motorer, brukt olje og filtre tilsalgs på Finn


nomen

Recommended Posts

Joda fortjente kanskje den, men ærlig talt, hvor mye skal man drive å tyne ned på vedlikeholdet?

 

Det er helt greit å ha dårlig råd, men da er det bedre å utsette oljeskiftet ett år.

 

Ikke bruke 1000 kroner på å kjøpe motorolje som noen andre har brukt før deg.

 

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Som dere ser er annonsen reell.

 

Jeg trodde først at det bare var filterene som var brukt, og at olja var ny. Jeg spurte selgeren, som bekreftet at olja også var brukt.

 

Det er jo forsåvidt ikke noe galt i å bruke dette om igjen, de har jo mange driftstimer igjen før det må skiftes ut. Spørsmålet er om det er verd bryderiet det tross alt kan være med ett oljeskift, og helle på brukt olje.

Og hvilken garanti har man for at det ikke er uønskede forurensninger i filterene/oljen?

 

Og alt dette for å spare 1700,-, da er de billigere og ikke minst tryggere å utsette det oljeskiftet.

 

Men det er fritt frem, blir bare litt skremt.

 

En dag skal jeg kanskje kjøpe bruktbåt igjen, og risikrer å kjøpe noe slikt som ett eller annet "brødhue" ( etter min mening) har drevet og surret med å skifte litt olje, eller helle på litt mindre brukt olje osv.. grøss??

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Det hadde jo vert interessant å sendt å tatt en olje-analyse av den olja. Med det så kunne en avklart det store spørsmålet om en bør bytte olje etter en sesong, 65 timer. Til det svaret så blir det mest følelser i de mange oljetrådene. 

 

For min del så kommer jeg til å kjøpe ny olje hvert år.. 

Link to post
Share on other sites

Dersom vi snur på flisa kan det jo hende det går å selge litt av det vi pumper ut av båten hvert år? Få 500kr for at noen henter det ?? nesten så en må følge med for å se om noen kjøper. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...