Glenn Rune Startet 24.September.2019 Del på Facebook Startet 24.September.2019 Jeg har en polar 20 fra syttitallet. Reversen har sluttet å virke. Det vil si at gearkassa funker fint, og akslingen som går ut fra den snurrer fint bakover. Men så forsvinner den inn i et slags rør omtrent der hvor man har en sånn skrukopp hvor man fyller på grease. Som dere skjønner er ikke jeg særlig skru-kyndig. Den slutta å virke rett etter at jeg hadde vridd (kanskje litt mange omdreininger) på koppen - (uten at det kanskje er årsaken til problemene.. ). Er det noen som har noen tips? Må båten stå på land dersom jeg skal prøve å plukke ting fra hverandre ved greaseskrukoppen? (står to slangeklemmer rundt). Eller best å sette den på verksted? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Hvilken motor og hvilket gear? Vridbar propell, eller fast? Uansett har ikke smørekoppen noe med dette å gjøre. Om det er fast propell og akslingen går rundt, mistenker jeg at propellen din har løsnet. Da vil den ofte gripe fremover, men slippe bakover. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Glenn Rune Svart 24.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2019 Takk for raskt og godt svar! Akkurat sånne råd jeg trenger - at propellen kan gripe forover, men ikke bakover. Visste ikke det. Det er fastpropell, ja. Motor er Bukh 10hk (DV?). Vet ikke hvilke gearkasse, men kan sjekke, men jeg sjekker propellen først. Igjen, takk! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Om propellen er løsnet bør du ikke bruke båten før den er fikset. Den forsvinner kjapt om mutteren skruer seg helt av.... Sjekk om sporkilen er hel og på plass før du strammer til mutteren igjen. Evt bytt denne. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Glenn Rune Svart 24.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2019 Nok et godt tips! Men det betyr våtdrakt, dykkermaske og snorkel? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Glenn Rune skrev 3 minutter siden: Nok et godt tips! Men det betyr våtdrakt, dykkermaske og snorkel? Nei da, kommer an på hvor du bor og hvor barsk du er. Her i syd er ikke temperaturen lavere enn i overkant av 10 varmegrader. Har du en sandstrand, så kan du vel bare trekke båten innpå og vasse ut. Polar'en stikker vel ikke dypere enn en halvmeter bak ved roret. Fin båt, solgte flere av dem den gangen jeg drev med slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Glenn Rune Svart 24.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2019 God plan! Mange takk! Fin båt, ja. Bruker den masse! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.