Jump to content

Epoxy Six Ten utgått på dato

Kjellg

Recommended Posts

SamH skrev 1 minutt siden:

Antageligvis er den god som ny.
Det hender den krystalliserer om den står for lenge, da holder det gjerne og varme den opp, f.eks i vannbad så blir den flytende igjen.

Aha, takk skal du ha. Har 2 gjennomføringer som jeg skal bytte nå til trudesign, sa da legger jeg den bare litt i vann før jeg skal bruke den, så er jeg helt sikker :thumbsup:

Jøss.. Jeg lurer på det samme da jeg har samme tube og skal bytte til trudesign!

Tror ikke det er noe problem med selve epoxyen, på min tube står det at herderen må brukes innen april 2019. Brukte såvidt det var av den i fjor.

Det er vel ikke verre enn at jeg lager en liten prøve, herder den er alt ok? Eller kan holdbarheten på limet i bruk være svekket?

09 Sealine F37 - VP D4 260

Blir den hard i løpet av et døgn er den OK. Hvis den ikke herder skikkelig i løpet av et døgn (forutsetter rimelig temperatur på minimum 10 grader) ville jeg ha kjøpt en ny. Husker ikke om det var her på forumet eller på Facebook det var en som opplevde at ei tube med selvblandende West Six 10 ikke herdet, den forble bare seig. Ble en liten prosess å få det rent nok til en annen epoksy. Selv har jeg bedre erfaring totalt sett med West G-Flex fortykket epoksy, da jeg også har opplevd at selvblandingstubene ikke alltid herder som de skal.

Ved bruk av 2-komponent tuber, må de huske at du alltid må kaste første biten du presser ut, fordi de to komponentene kommer aldri ut samtidig. Så setter du på en blandespiss og fortsetter. Kan også blandes for hånd hvis du ikke har blandespisser. Produsentene godtar ofte 6 måneders ekstra holdbarhet etter utgåttsdato, men etter det må du bare prøve og se som beskrevet her oppe.

goggen000 skrev 7 minutter siden:

Håper du gir en tilbakemelding på tilstanden på de gamle gjennom føringene?? ?

Det skal jeg gjøre. Har fått av kranene og både de og gjengene på gjennomføringene er rosa så jeg går bare for bytte når jeg alt har alle delene liggende. Men jeg skal dele dem når jeg får dem ut. Skulle bytte gjennomføringene til saltvannspyling og motor i fjor men de var helt fine. Kranene hadde dog sett sine beste dager så de skiftet jeg. 

Redigert av Kjellg (see edit history)

Hadde meg et par dunker med west system for noen år siden, og brukte dette til å laminere noe greier. To år etter dette skulle jeg på ny mekke til noe, men da ville den ikke herde. Fin farge, fin konsistens, men totalt ubrukelig. Jeg husker ikke om det stod noe om holdbarhet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...