chrisrik Startet 25.September.2019 Del på Facebook Startet 25.September.2019 Ov Bøkfjord og Lupus har i hele ettermiddag ligget på skutesiden og vekslet mellom å spyle vann og presse den opp mot kaia for å rette opp slagsiden. Mob-båten til KV Andenes kom mens jeg var utpå og inspiserte. RS Skomvær lå i beredskap like ved og Strilborg er på vei. Brannmannskaper både fra kommunen og flyplassen er på stedet. Mannskapet er gjort rede for og OK. Er visst endel farlige gasser ombord, nordsiden av øya bes holde vinduer og ventiler lukket. Har visst vært diskutert å slepe den ut i sundet, men det ble avblåst og vurdert for farlig. Sitter nå i leiligheten med VHFen på kanal 12. Røykdykkere er på tur ombord med lensepumper nå for å hjelpe på slagsiden. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Midtpinne Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Har oppe direktesendinga på NRK i et vindu. https://www.nrk.no/troms/se-direkte_-brennende-russisk-traler-i-tromso-har-fatt-slagside-_-politiet-advarer-mot-farlig-royk-1.14717207 Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 25.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2019 Går mot senking av båt langs kaia ? Skipper på OV Bøkfjord virker skeptisk og ba dem tenke seg om. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Eureka Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Du har taushetsplikt om hva som blir sagt på VHF, ? -selv om det er både interessant og nyttig. Trodde forøvrig at fare for ammoniakkspredning hadde større sikkerhetssone. Hvordan er vindforholdene ? Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Trodde jeg skulle stå opp og lese om at den var sunket i løpet av natten, men det skjedde ikke. Totalt kaos i Tromsø nå skjønner jeg. Ansatte ved sykehuset kommer seg ikke på jobb og de har satt krisestab. Busssjåfører kommer seg ikke på jobb og busslinjene står i fare for å bli innstilt. Skummelt at sykehuset blir lammet slik. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Nå har den kantret Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Midtpinne Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Her sitter jeg på jobb med fullskjerm direktesending, så blir bildet svart, så kommer bildet tilbake og båten har kantrett. Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Den russiske tråleren har kantret: https://www.nrk.no/troms/se-direkte_-opphever-evakueringen-etter-batbrannen-i-tromso-1.14718437 Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 i følge startsiden.no meldes det at det ikke er noen god situasjon i Tromsø – Det er svært vanskelig. Dette er mildt sagt ingen god situasjon, sier avdelingssjef Aleksej Ojtsjipenko i rederiet til NRK. så vet man det Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Kjellg Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 (redigert) Var der nede nå å så, og det var et trasig syn å se den ligge der med buken blottet :( Ryker fortsatt litt så det er nok fortsatt fyr inne i båten. Utrolig hvor lenge det kan brenne. Redigert 26.September.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Midtpinne skrev for 10 timer siden: Her sitter jeg på jobb med fullskjerm direktesending, så blir bildet svart, så kommer bildet tilbake og båten har kantrett. Ja altså... NRK direktesender hele natta med perfekt vinkel til forliset. I det øyeblikket båten velter, faktisk på sekundet, så går de i svart. Jeg tror noen har en svært dårlig dag på jobben i NRK i dag ;-) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Skulle ikke forundre meg om russerne setter i stand båten når den kommer på rett kjøl igjen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Pinkvin skrev 40 minutter siden: Ja altså... NRK direktesender hele natta med perfekt vinkel til forliset. I det øyeblikket båten velter, faktisk på sekundet, så går de i svart. Jeg tror noen har en svært dårlig dag på jobben i NRK i dag ;-) Jeg tror det er ett bevist valg men klarer ikke å komme opp med en plausibel forklaring på hvorfor. Etter time etter time med direktesending er det merkelig at noe teknisk skulle ha skjedd akkurat på sekundet da båten vippet rundt Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Var sikkert noen sekunders forsinkelse og velten er redigert bort. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Eureka skrev 3 minutter siden: Var sikkert noen sekunders forsinkelse og velten er redigert bort. Nei, de hadde problemer jevnt og trutt. Jeg tror det var ren og skjær uflaks. De har lagt ut video fra velten fra andre vinkler, sikkert fra folk som har filmet med mobilen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.September.2019 Del på Facebook Svart 26.September.2019 Bra ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.