blue moon Startet 27.September.2019 Del på Facebook Startet 27.September.2019 Den starter og tikker, blåser normalt de første minuttene forså å bare blåse svakt. Det kommer varme, har alltid kjørt med maks temperatur (digitalt display). Tenkte å sjekke drivstoff-filteret, er det vanligvis montert rett før varmern? Har også fått tips om rengjøring av varmegitter, er det en enkel sak? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 "Blåser svakt" - betyr det at turtallet på viftemotoren synker? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
blue moon Svart 27.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2019 Ja det er korrekt, kjenner såvidt luftstrøm fra utløpene. Jeg har strøm nok. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 (redigert) Men blåser med godt " trykk" i startfasen..? Tenkte først det kunne være en av luftkanalen som hadde løsnet, eller lekker...men det er det jo ikke om du får full guffe på viften i starten... Redigert 27.September.2019 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
blue moon Svart 27.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2019 Ja den bygger seg opp og virker som normalt i starten, men mister effekt tidlig etter start. Det er ikke noe galt med luftekanalene, har stengt alle utenom den som ikke kan stenges og symptomet er det samme. Rart om det skulle være filterer på drivstoffet når den blåser med høy effekt i starten også Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Kan det være noe med temp sensoren i displayet, som " tror " det er varmere en det er, og dermed skrur seg ned..? Forstod det slik at det var det samme om du skrudde tempen på displayet på full guffe..? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Svart 27.September.2019 Del på Facebook Svart 27.September.2019 Hvis viften går for sakte i forhold til hvilket trinn varmeren står på, vil varmeren slå seg av og komme med feilkode 33, 31 eller lignende. Siden dette ikke skjer må man gå ut fra at vifta er i orden. Feilsøking bør starte på termostaten. Jeg har montert ekstern termostat på min fordi veggen der kontrollpanelet var montert på ble varm og dermed trodde varmeren temperaturen var høy nok. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
blue moon Svart 27.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2019 Tror du er inne på noe Sun Flyer, på forrige båt hadde jeg analog styring. Nå har jeg digital, jeg trodde jeg hadde mista en strek i displayet når jeg justerte opp temperatur til maks. Når jeg tenker meg om er jeg sikker på den prøver å vise meg en feilkode! Sjekker opp dette igjen. Godt vi kan hjelpe hverandre :) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.