Jump to content

Eber D4 blåser svakt


blue moon

Recommended Posts

Den starter og tikker, blåser normalt de første minuttene forså å bare blåse svakt. Det kommer varme,

har alltid kjørt med maks temperatur (digitalt display). Tenkte å sjekke drivstoff-filteret, er det vanligvis montert rett før varmern?

Har også fått tips om rengjøring av varmegitter, er det en enkel sak?

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
Share on other sites

Ja den bygger seg opp og virker som normalt i starten, men mister effekt tidlig etter start.

Det er ikke noe galt med luftekanalene, har stengt alle utenom den som ikke kan stenges og symptomet er det samme.

Rart om det skulle være filterer på drivstoffet når den blåser med høy effekt i starten også :confused:

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
Share on other sites

Hvis viften går for sakte i forhold til hvilket trinn varmeren står på, vil varmeren slå seg av og komme med feilkode 33, 31 eller lignende. Siden dette ikke skjer må man gå ut fra at vifta er i orden. Feilsøking bør starte på termostaten. Jeg har montert ekstern termostat på min fordi veggen der kontrollpanelet var montert på ble varm og dermed trodde varmeren temperaturen var høy nok. 

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Tror du er inne på noe Sun Flyer, på forrige båt hadde jeg analog styring. Nå har jeg digital, jeg trodde jeg hadde mista en strek i displayet når jeg justerte opp temperatur til maks. Når jeg tenker meg om er jeg sikker på den prøver å vise meg en feilkode! Sjekker opp dette igjen.

Godt vi kan hjelpe hverandre :)

09 Sealine F37 - VP D4 260

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...