Jump to content

slitte lagre, ensylindret Sleipner


gon

Recommended Posts

Hei, jeg prøver meg igjen. Jeg la igjen denne meldingen på forumet for en stund siden, men ingen svarte - og svar vil jeg gjerne ha.

 

"Jeg er ny her på forumet, men jeg er svært imponert over hvilken ressurssentral dette er når det gjelder båt. Selv har jeg en gammel tresnekke med en ensylindret Sleipner. Det er er praktfull motor, men ikke helt upåvirket av sin alder (53 år). Den går uten et feilslag, men har slitte lagre. Den avgir en viss romlelyd når jeg kobler inn propellen. Jeg har kjørt med den slik i flere år. Tilsynelatende er det ingen varmgang i lagrene, og det er bare ubetydelig oljeflukt. Jeg har tenkt som så, at siden dette er en såpass saktegående motor, og siden lagrene er relativt grovdimensjonerte, kan jeg godt leve med litt ulyd. Men jeg vil gjerne høre ekspertisens mening. Bør lagrene skiftes? Lar det seg i det hele tatt gjøre å skaffe lagre til en så utdatert motor? I håp om gode råd."

Øivind

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...