Jump to content

Hummersesongen 2019

Komodo

Recommended Posts

Prøver meg på et krabbespørsmål i hummertråden. 

Båten er på land og pakket inn for vinteren, og jeg er kjesken på sjømat.  Hvor dypt må man for å få taskekrabbe om vinteren i sørnorge(krsand)? Jeg vurderer å prøve å finne et egnet sted til å hive ut et par teiner fra land, men det er jo begrenset hvor dypt man kommer. 

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da er årets hummersesong ved veis ende for min del. Oppsummert har det nok vært den beste sesongen for min del, tror ikke jeg har fått så mye før som i år. Det begynte litt dårlig de første to ukene, og det er for min del de ukene som alltid har vært best. Men så tok det seg litt opp, og har vært jevnt bra hele veien. Fikk fire pene i dag, og har ikke hatt noen bomturer. Hvor mange jeg har fått totalt vet jeg ikke, har rett og slett ikke telt. 

Hvordan er det med dere andre, er det noen som fisker ennå? Og hvordan har fisket vært i år?

Avsluttet også nå i helgen. Har også hatt en god sesong. Ikke fått veldig mye, men etter de to første trekkene har jeg bare hatt 4 teiner ute. Har også spart på agnet når jeg ikke hadde planer om besøk, ett trekk i uka. Hatt 3 i en teine 2 ganger. Hadde jeg vært motivert kunne jeg sikkert doblet fangsten, men fått nok til mange hyggelige besøk, dog ingen store selskap. Kvalitetstid. Både fiske og middagene. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...