Jump to content

Pris Skifte av Registerreim på Volvo Penta D3 170hk

tnlu

Recommended Posts

Chiefengineer skrev 59 minutter siden:
Hulda skrev for 2 timer siden:

Parallell til bil: Kjøpte SKF hjullagre fra Skruvat. Kun esken var SKF. Bilen hadde gått 100 000 på originallagrene. Nå har det ene lageret begynt å bråke etter 18 000 km. Moralen: SKF er ikke SKF. Tror jeg fikk noe russiske greier.

Nå begynner det å bli moro: Jeg kjenner en som har en svoger som har en bror som har en kompis hvor fetteren kjenner en som kjøpte noe på Biltema/Skruvat som bare var dritt og ikke holdt mer enn noen timer....

Både Volvo og Volvo Penta er veldig flinke til å dokumentere opphavet til  delene sine. Delen er produsert hos A, esken er produsert hos B, posen er produsert hos C. SKF har fabrikker over hele verden. Et lager er produsert i Sverige, et annet i Brasil. Skruvat gjør som alle andre og kjøper deler ute på verdensmarkedet. Det er ingen som produserer deler som er unike for Skruvat. Markedet i hele Norden er omtrent som markedet i en mellomstor tysk by. 

Redigert av Fergu (see edit history)

Det er nok bare å innse at "planned obsolescesence" gjennomsyrer alt som blir produsert og alle som produserer.

Du får rett og slett ikke kjøpt ting som varer lengre, spesielt ikke ordinære forbruker artikler.

Alt skal være billig, og alt skal skiftes ut for å holde hjulene igang.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Chiefengineer skrev 4 minutter siden:

Man holder ikke hjulene igang ved å sette på dårlige hjullagere :giggle::giggle:

Gleden ble kortvarig. Kjøper jeg en eske Colgate tannpasta, forventer jeg at produsenten har puttet en tube Colgate inni esken. Så enkelt. På den andre siden. Om jeg kjøpte en liter Solo, og fant at produsenten hadde fylt på en finere whisky, kunne det hende at jeg hadde blitt blid. Om jeg ikke var tørst akkurat da.

Hulda skrev 19 minutter siden:

Gleden ble kortvarig. Kjøper jeg en eske Colgate tannpasta, forventer jeg at produsenten har puttet en tube Colgate inni esken. Så enkelt. På den andre siden. Om jeg kjøpte en liter Solo, og fant at produsenten hadde fylt på en finere whisky, kunne det hende at jeg hadde blitt blid. Om jeg ikke var tørst akkurat da.

Jeg har tiltro til produktene og kvalitetssikringen til FAG. I den maritime industrien, spesielt på store elektromotorer ser man at disse dominerer. Ikke noe galt sagt om hva SKF tradisjonelt har representert.

Chiefengineer skrev 16 minutter siden:

Jeg har tiltro til produktene og kvalitetssikringen til FAG. I den maritime industrien, spesielt på store elektromotorer ser man at disse dominerer. Ikke noe galt sagt om hva SKF tradisjonelt har representert.

Nå må vi'kke la det skli helt ut her :-)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...