Comforthe Startet 29.September.2019 Link til dette innlegget Startet 29.September.2019 Hei alle Perkins kjennere! Jeg holder på å hjelpe en kamerat, som har kjøpt seg en Elwaro 30 med en 6 sylindret Perkins motor, med vinter konservering og service. Noen ting er ganske opplagt men det kunne være fint å fått identifisert nøyaktig modellnummer for service manual, delenumre osv. Klarer noen der ute å identifisere motoren ut i fra disse bildene? Kan også ta andre bilder dersom dette ikke holder. Hilsen Simen Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Ove T Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Hej Ser ut som en 6 354, 6 cylindrig och cylindervolymen 354 kubiktum, (5,8 l) Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 29.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 (redigert) Takk for tilbakemelding @Ove T! Jeg er da i mål med det meste av filtre, reimer, impeller, manualer osv. Eneste jeg mangler er diesel (fin) filteret? Noen som kan peke meg i retning hvor jeg får kjøpt dette? Hilsen Simen Redigert 29.September.2019 av Comforthe Skriveleif (see edit history) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Ove T Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 (redigert) Hej Jag ser inget annat filter än det på första och sista bilden och det är ett CAV filter, helt kass som enda filter enligt min mening, svårt att lufta och då denna motor är släkt med Perkins 4 108 vilken jag haft och som är svår att lufta. Sätt dit ett Racor 500 filter före detta filter och en kran mellan Racor filtret och tanken om det inte sitter något annat förfilter. Då kan du bara stänga kranen mot tanken, byta filtret och fylla filtret med diesel till kanten och köra. CAV filtret behöver du då byta väldigt sällan och nästan bara ha som skydd när du fyller Racor filtret. Hälsningar Ove Redigert 29.September.2019 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Ser du har 2 stk CAV 296 filter, samme som jeg har. Litt små til din motor kanskje, men billige og selges "overalt". Ser det går litt sport I å snakke ned CAV filtrene, jeg har hatt slike I 18 år ca og synes egentlig de er helt greie. Ser ingen grunn til å skifte til noe annet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.