Jump to content

Hjelp til identifisering av Perkins motor fra bilder

Comforthe

Recommended Posts

Hei alle Perkins kjennere!

Jeg holder på å hjelpe en kamerat, som har kjøpt seg en Elwaro 30 med en 6 sylindret Perkins motor, med vinter konservering og service. Noen ting er ganske opplagt men det kunne være fint å fått identifisert nøyaktig modellnummer for service manual, delenumre osv.

Klarer noen der ute å identifisere motoren ut i fra disse bildene? Kan også ta andre bilder dersom dette ikke holder.

Perkins1.jpg.8539d1e6d955d32c43afe71fe1ffcf75.jpg

Perkins2.jpg.02d77b98eca6c071b840cb0eb40b72bf.jpg

Perkins3.jpg.ec0e53cfbd9cf9863d06143b63c668b8.jpg

Perkins4.jpg.3822e076e3f26ab94b5d70903577117d.jpg

Hilsen Simen

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Hej

Jag ser inget annat filter än det på första och sista bilden och det är ett CAV filter, helt kass som enda filter enligt min mening, svårt att lufta och då denna motor är släkt med Perkins 4 108 vilken jag haft och som är svår att lufta. Sätt dit ett Racor 500 filter före detta filter och en kran mellan Racor filtret och tanken om det inte sitter något annat förfilter. Då kan du bara stänga kranen mot tanken, byta filtret och fylla filtret med diesel till kanten och köra. CAV filtret behöver du då byta väldigt sällan och nästan bara ha som skydd när du fyller Racor filtret.

Hälsningar Ove

1400895279_Racor500.jpg.317eced82e6542a0a487c79f1970f40f.jpg

Redigert av Ove T (see edit history)

Ser du har 2 stk CAV 296 filter, samme som jeg har. Litt små til din motor kanskje, men billige og selges "overalt".

Ser det går litt sport I å snakke ned CAV filtrene, jeg har hatt slike I 18 år ca og synes egentlig de er helt greie. Ser ingen grunn til å skifte til noe annet.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...