lurvetass Startet 29.September.2019 Del på Facebook Startet 29.September.2019 Da skal båten opp og vi har begynt å rydde og klargjøre etter årets sesong. Ble en liten oppsummering når jeg gikk igjennom notatene fra loggboken. Båten kom på vannet 2. mai og tas opp nå 1. oktober. 42 dager på tur og 27 overnattinger. 805 nautiske mil Forbruk 1,5 l/nm og ca 12,6 l/t i snitt i sesongen. Vemodig, men nå er det greit å få den på land og klargjøre for vintersøvnen. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
joern-eo Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Båten er oppe og trygt plassert på land. For oss var det ny båt for sesongen, så denne sommeren har gått med til å bli kjent med, og trygg på båten. Mange herlige opplevelser, men også noen ikke fullt så hyggelige.. Båten ble satt ut til påske og vi merket på tampen at det nok var "litt" groe på den. Farten sank og vi fikk mye hvit røyk i eksosen. Båten var rene korallrevet under...og vanninntaket var også fullt av rur. Jeg pustet lettet ut... Da var forklaringen for den hvite røyken på plass... Blir i alle fall helt nytt bunnstoff før neste sesong. Havneoppholdene har vært litt til og fra...Nå er sikkert jeg sær (og gammal ) men at det skulle være så mye fyll og støy i havner det hadde jeg ikke trodd. Når det ikke blir mulig å sove før 4 om morgenen synes jeg det er drøyt. Jada,- jeg skulle sikkert valgt uthavn hvis jeg ikke tåler en fest... Når det er sagt så møtte vi utrolig mange hyggelige mennesker! Alltid hjelp å få fra folk på kaia når vi kom, og alltid mye trivelig prat. Spesielt flott var det i Son der vi ved flere anledninger lå hos seilforeningen. Helt topp!! Og stille... Nå er lista lang for utbedringer og forbedringer før neste sesong. Skal lete etter nye stille havner. Kanskje Sørlandet når alle andre er på svenskekysten... Vi gleder oss allerede!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.