ADW Startet 30.September.2019 Del på Facebook Startet 30.September.2019 Kjøpte en buster Super magnum 2013 mod med 300hk nå i sommer. Er det noen som vet om lensepumpen skal starte uavhengig av om strømmen står på eller ikke? I mitt tilfelle, så må jeg ha på strømmen og trykke på pumpe Knappen på dash bordet, for at pumpen skal starte. Ifølge tidligere eier, så har det alltid vert sånn. Lokal forhandler sier at pumpen skal leve sitt eget liv uavhengig av strømmen står på, eller ikke. Noen som har fasit? Sitér dette innlegget Link to post
Kraftsjark Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Jeg har en 2013 Magnum og har spekulert på det samme. Lokal forhandler mener som din at pumpen skal være koblet utenom, og gå på flottør eller føler. Men det gjør den heller ikke hos meg. Dog er det jo fort gjort å tømme kjølsvinet ved å aktivere bryteren. Sitér dette innlegget Link to post
ADW Svart 30.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2019 Er fort gjort ja og tapper ikke batteri osv. Båten min ligger på hytta og det er en konstant bekymring , nå som sesongen går mot slutten og bruken dabber av. Er innom hver helg og pumper ut vannet. Hvor mye vann går det i kjølen og kan synke hvis dette fylles opp? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Pumpen er koblet utenom hovedstrømbryter og skal starte automatisk. I tillegg er det mulighet for å kjøre den fra egen bryter. Hadde en 2004 Magnum, og det skulle litt vann til før den startet på føler. Har samme på min Yamarin 75. Er du i tvil om den virker som den skal, er det bare å fylle vann rett i kjølen og se om den starter. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 På min Askeladden 605 var lensepumpe koblet utenom hovedstrømbryter. Det var også en testbryter på selve pumpen. Det var en liten hendel som løftet flottøren, slik at pumpe startet. Se om dere har en slik hendel. Lensepumpen var av fabrikat Sahara. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Hvor mye regnvann som går i kjølen på en Buster vet jeg ærlig talt ikke, men kan neppe være mer enn 5%? Mulig at båtene med aluminiumsdørk faktisk lekker noe mer vann langs gummipakningen på dørken, da den ligger oppå antiskli mønsteret? Hvis du synes det er mistenkelig mye vann, så smak på det, kan fort være en lekkasje rundt en motorbolt. Et lite tips for å suge opp mest mulig vann, er å tilte motor ut, å kjøre båten så den setter seg godt ned med hekken, og så tvangskjøre pumpen. Ellers er det en god rutine ved opplag å skru av lokket bak i motorbrønn, spyle godt med vann i kjølen, gjøre rent, kontrollere pumpe/nivåbryter, samt tørke opp resten med en fille. Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 1.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2019 På disse mener eg at den skal være koblet utenom hovedstrømsbryter som TS sin lokale forhandler sier.. Ein kjenning av meg hadde samme båt, Super Magnum og 300hk Yamaha.. Denne sank nesten (blei kondemnert) grunnet at denne lensepumpen sluttet å virke i automatikk.. Etter hva han sa til meg så var det et ikke ukjent problem på disse? Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
nie Svart 1.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2019 Kjenner iallfall en med denne type båt hvor pumpen var koblet utenom hovedstrømbryteren. Dørken i båten slapp gjennom så mye regnvann at pumpen, i perioder, gikk altfor mye. Han opplevde da ofte å finne båten med tomt batteri etter regnværsperioder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.