Jump to content

Buster super magnum 2013, automatisk lensepumpe.

ADW

Recommended Posts

Kjøpte en buster Super magnum 2013 mod med 300hk nå i sommer. Er det noen som vet om lensepumpen skal starte uavhengig av om strømmen står på eller ikke? I mitt tilfelle, så må jeg ha på strømmen og trykke på pumpe Knappen på dash bordet, for at pumpen skal starte. Ifølge tidligere eier, så har det alltid vert sånn. Lokal forhandler sier at pumpen skal leve sitt eget liv uavhengig av strømmen står på, eller ikke. Noen som har fasit? 

Hvor mye regnvann som går i kjølen på en Buster vet jeg ærlig talt ikke, men kan neppe være mer enn 5%? Mulig at båtene med aluminiumsdørk faktisk lekker noe mer vann langs gummipakningen på dørken, da den ligger oppå antiskli mønsteret? Hvis du synes det er mistenkelig mye vann, så smak på det, kan fort være en lekkasje rundt en motorbolt.

Et lite tips for å suge opp mest mulig vann, er å tilte motor ut, å kjøre båten så den setter seg godt ned med hekken, og så tvangskjøre pumpen.

Ellers er det en god rutine ved opplag å skru av lokket bak i motorbrønn, spyle godt med vann i kjølen, gjøre rent, kontrollere pumpe/nivåbryter, samt tørke opp resten med en fille.

På disse mener eg at den skal være koblet utenom hovedstrømsbryter som TS sin lokale forhandler sier..

Ein kjenning av meg hadde samme båt, Super Magnum og 300hk Yamaha..

Denne sank nesten (blei kondemnert) grunnet at denne lensepumpen sluttet å virke i automatikk..

Etter hva han sa til meg så var det et ikke ukjent problem på disse?

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...