Timmeeh Startet 30.September.2019 Del på Facebook Startet 30.September.2019 Har en 17 mod yamaha 40, hvor kjølinga fungerer helt fint. Men kontrollstrålen er litt dårlig. Staket ut en liten propp med noe som minnet om tang eller skjell, så et eller annet har satt seg fast. Evt grodd. Så lurer jeg på om det er noe middel jeg kan fylle på den godeste ferskvannsslangen man bruker for å skylle motoren med? For å løse opp litt slikt, og for å forebygge saltavleiringer? Eller må det sirkulere på varm motor? Blir å ha båten ute i vinter og lurer på om jeg med fordel kan helle en skvett frostvæske oppi denne slangen? Hvis den blir liggende noen uker stille? Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Om du søker på systemrens så finner du flere tråder om emnet. Skal sirkulere i systemet og varme er nødvendig for maks effekt. Om dette er rett behandling for din motor skal jeg ikke utale meg om. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Maritim i bergen anbefalte å bruke systemrens på påhengs, men med forsiktighet, pga at systemrens kan tære på aluminiumslegeringen i motoren. Husker ikke helt hvor lang tid det kunne stå, men mener det var +- en times tid..... Men jeg ser at i produktomtalen kan det trygt brukes til utenbordsmotorer.. Sakset fra Maritims omtale av systemrens: Løsningen: MOTORRENS er et biologisk produkt som løser opp kalk, rust og saltavleiringer, uten å skade pakninger eller andre vitale motordeler. Dette kan du trygt benytte til både innen-bords og utenbordsmotorer. Motorrens inngår i en produktfamilie som heter SystemRens, med et bredt anvendelses område innen rensing av radiatorsystemer, sentralfyringsanlegg etc. Produktet har vært benyttet i rørleggerbransjen i mange år med meget gode resultater. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 1.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2019 Søkefunksjon er vel og bra. Men ofte er trådene 10-15 år gamle og verden går fremover. Så var det det å holde liv i forumet også :) Er vel begrenset med rust (som virker å være hovedoppgaven til systemrens) som kan ha oppstått på to år? Og er eneste fornuftige måte å gjøre det på å blande i en stamp og kjøre varm? Blir mange flasker systemrens da? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 1.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2019 (redigert) Kjølingen fungerer sansynligvis helt fint, selv om det er tett av skjell el.l i kontrollstrålen. Det skal ingen ting til, før strålen blir dårlig. Denne er nice har jeg hørt (skal bruke selv i høst): https://vannscooterdeler.no/salt-away/ -Jørn Redigert 1.Oktober.2019 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 2.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2019 Salt away ja, kanskje det hadde vært noe. Får ta meg tida til å stake opp alle små slanger ved neste opptak. Så kanskje det blir ok. Så får jeg bruke noe slikt til å forebygge saltavleiringer :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.