Jump to content

Skifte interiørtrekk - ønsker tips og triks


krgb

Recommended Posts

Vi skal i løpet av vinteren bytte interiørtrekket (skai) innvendig i båten - scand baltic 1985. Ser både her og andre plasser at det er mange meninger om det ene og det andre, men jeg ber om litt erfaring fra de som har vært borti spørsmålene under:

 

1. Hva slags type trekk bør man bruke? 

Scand / Maritim selger en type som virker veldig god (og dyr) Den er imidlertid ganske tykk, og jeg er litt redd for at den er tung der hvor den skal henge oppunder dekk og slikt. Har noen erfaring med denne typen? Men dette er jo den typen som blir brukt i nye båter?

 

2. Trenger man "underlagstrekk"?

En salmaker vi har vært i kontakt med anbefalte å legge et lag med et eller annet isolerende under skai'en, og så heller gå for et tynnere skai trekk. Men vil ikke dette gjøre til at skaien hefter dårligere? Med så tykk skai som maritim/scand selger innbiller jeg meg at vi ikke trenger noe mer under?

 

3. Hva slags lim har dere erfaring med på glassfiber?

Noen sier kontaktlim, noen sier våtromslim? Er det noen konkrete typer som ser ut til å virke bedre enn andre? 

 

4. Har noen noe bilder fra tilsvarende jobber, med tips og triks til feks håndtering av hjørner og buer? Hvordan få dette pent? (Evt listbruk - hva slags lister?

 

Platene rundt om tar jeg selvsagt av og kan trekke om i garasjen. Men utfordringen er der hvor vi må gjøre alt ombord..

 

Takker for tips!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...