Sjoar Startet 30.September.2019 Del på Facebook Startet 30.September.2019 Jeg har kjøpt en fin seiler (synes jeg) Er det noen som kan gi et tips om hvilke type dette er? den er 30 fot. Mahogny på eikespant. Jeg tror det er en 5 meter. Forrige eier hadde ikke noen opplysninger om båten. Den har stått lagret i lang tid. Er det noen som kan gi meg en ledetråd. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 5 meter R. Hvis så, en klassiker seilt av kong(er). Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 tja, forrige Kongen seilte vel R 5.5 vet ikke, men for meg så den noe stor ut til å være en R5 Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Hulda Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 janet skrev 6 minutter siden: tja, forrige Kongen seilte vel R 5.5 vet ikke, men for meg så den noe stor ut til å være en R5 Må'n være norsk? Utenfor mitt spesialområde, men etter husken hadde R-båtene strek under tallet. Det var regelbåter, ikke nødvendigvis entypebåter. Mulig jeg tar feil. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Fartyg: ULLAN II Bredd över allt 1,80 meter Längd över allt 9,00 meter Rederi: Carman, Fritz Byggår: 1938 Varv: Sverrevarvet, Göteborg Konstruktör: Reimers, Knud H. Övrigt: 5m-jakten 5-S8 hörde under hela 1940-talet hemma på västkusten. Under olika ägare kallades den under årtiondet SUNNY, MONSUN, ULLAN II och TROLLET V. År 1944, då bilden togs, ägdes den av Fritz Carman och kallades ULLAN II. Båten i bakgrunden är 5-S1, som sedan den byggdes hetat TRIONA men som 1944 bytt ägare och namn till TIPETIN (den återfick efter nytt ägarbyte ursprungsnamnet följande år). Från samma neg som Fo110591 i KSSS-samlingen. Årtalet för fotografiets tillkomst framgår av baksidesanteckning på Fo110591. I vilken segling dessa båtar mötts har dock inte gått att utröna. se om lengde / bredde stemmer ?....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 (redigert) Her er målebrevet www.int5m.com:8088/file.jsp?pa=815 Redigert 30.September.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Her er konstruksjonstegning Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sjoar Svart 30.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2019 Tusen takk!! Dette er nok båten. jeg får ikke åpnet linken kan du sende den til meg på dmstokka@me.com Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Får ikke linken å funke.........google på ”Ullan II”.....det var så jeg fant målebrevet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Uansett, imponerende gravejournalistikk! Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Hulda skrev 9 minutter siden: Uansett, imponerende gravejournalistikk! du verden, hva disse svenskene kan brukes til Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Hulda Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 janet skrev Just now: du verden, hva disse svenskene kan brukes til Bedre enn sitt rykte. Jeg kjenner personlig flere. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Hulda skrev for 1 time siden: Må'n være norsk? Utenfor mitt spesialområde, men etter husken hadde R-båtene strek under tallet. Det var regelbåter, ikke nødvendigvis entypebåter. Mulig jeg tar feil. teller andre knuger? husker vel neppe alle i farta, men hvilke konger drev med seiling nuværende og forrige norske han karen i Spania og han i Hellas Han i Thailand også, men han underholdt seg med joller andre? Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Tykker det er litt gøy med gamle klassiker.....har ju en selv, vet bare ikke når jeg skall få tid til den.. Som jeg husker det så fikk aldri R5....noen høyere ‘status’......R6 var det som gjelde som også olympisk men den blev til slutt for dyr......og da kom 5.5....som skulle bli billigere å bygge Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 (redigert) janet skrev 7 minutter siden: Han i Thailand også, men han underholdt seg med joller Kung Bomiboll (eller hur det staves) seilte OK-jolle og også Moth eller om det var E-jolle Redigert 30.September.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Gunga Din skrev 4 minutter siden: Kung Bomiboll (eller hur det staves) seilte OK-jolle og også Moth eller om det var E-jolle Henrik VI, engelskmann. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Gamle engelske primærministern...Sir Edward Heath var dyktig på seiling.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 2.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2019 (redigert) Får ikke linkene klikkbare google ”svenska 5m förbundet” klikk på www.int5com på den siden, ligger en sökfunksjon..........sök Ullan nu kommer en ny side opp klikk på ”swe 8 ullan 2”.......så kommer målebrevet opp Redigert 2.Oktober.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sjoar Svart 3.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2019 Flott, nå fant jeg det. Takk for hjelp. Nå begynner arbeidet:-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2019 Litt om Knud H Reimers Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.