Jump to content

Volvo Penta VDO turteller med LCD timeteller

Kobayashi

Recommended Posts

Ship o'hoy folkens.

Turtelleren i min nyinnkjøpte GP700 har et par lyter.

Nåla stopper på 8-900 tørn etter at motoren er stoppet, men later til å vise riktig turtall i fart.

LCD timetelleren sluttet å virke i 2014, men her har jeg funnet hjelp via en tråd her på forumet så nå er jeg spent på å se om timetallet jeg har fått oppgitt stemmer etter nyinnstallering :pray:

Glasset er sprukket og her sliter jeg med å finne et nytt.

Det føles som jeg har endevendt internet og brukt mange timer der, men jeg klarer ikke finne noen som kan selge meg et nytt slikt glass.

Er det noen her som kan send meg på rett kurs evt. har noe liggende på loft og låve?

Legger ved et lånt bilde av hvordan lik turteller ser ut.

Turteller.jpg

Wester 18, Huwa 26, Wiking 28, GP700SE

@Windy37GM Båten er fra 1998 og all instrumentering er orginalt.

Greit å vite at den ikke går til 0 etter stopp så slipper man å rive ting i filler for å finne en feil som ikke finnes :giggle:

Takker for svar og at du vil se etter et glass :thumbsup:

@Ove T Takk for svar og hvis du sliter med LCD timetelleren så finnes en meget god tråd her på forumet (som jeg ikke klarer å finne igjen):lol:

Han her tok faktisk mer i frakt enn glasset kostet, men når man først har funnet søkeordene...:giggle:

https://www.ebay.com/itm/VDO-DECKGLAS-FRONTGLAS-Lens-OCEAN-LINE-85mm-VDO-MARINE-INSTRUMENTE/113909464498?epid=1144903557&hash=item1a85887db2:g:zMEAAOSw8qFc3W2F

Takker så mye for rett kurs unge mann og kanskje andre også får glede av funnet :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...