Jump to content

Wallas 1800. Kun fritidsparafin som gjelder?

Torsen67

Recommended Posts

Eika skrev for 7 timer siden:

Litt dumt de er så kresene på drivstoffet. MEN 25år levetid er jo tilnærma evig lykke 

Leser du litt lenger opp i tråden gjelder dette Wallas parafinvarmere.

De nyeste Wallas dieselvarmere (eks: 30GB og 30VikingAir) brenner også biodiesel, og med et langt lavere strømforbruk (maks 2Ah)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 1 år senere...
Wallas Service skrev On 4.10.2019 at 1.32:

NEI, du kan ikke blande parafinen ut med diesel, ganske enkelt. Wallas 1300/1800/2400/2400 brenner også bra med Lampeolje, litt dårligere varmeeffekt, og vil sote litt pga voksen i oljen. Voksen vil også stivne når det blir kaldt og kan tette pumpen og drivstoffslangen over tid. Lampeolje koster dessuten ca kr 50,- pr ltr, altså mer pr ltr enn den du kjøper hos Felleskjøpet.

Aha, tett slange kan være tingen etter kjøring av 2400 med lampeolje (den stoppet etter en del timers drift på lampeolje). Min 2400 vil ikke starte, sjøl etter bytte av veke/glødespiral, nå med fritidsparafin i tanken.
Hvordan får jeg tak i ny slange, da?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...