Chilli Solbris Startet 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2019 Kjenner dere noen som har lokaler med plass til 10-15 personer på strekningen Horten-Larvik 9. og 10. november? Vi skal holde kurs og det beste hadde vært et rom med arbeidsbord og evt et avtrekk. Vi rydder grundig opp etter oss. Har du eller kjenner du noen som har et lokale så send meg en PM!!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 5.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2019 https://eventum.no/selskapslokaler/vestfold--horten/ Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lazyjack Svart 5.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2019 Faxen skrev 18 minutter siden: https://eventum.no/selskapslokaler/vestfold--horten/ Selskapslokale for polyesterstøping??? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2019 Blir nok bare én gang man får lov til å leie det lokalet ?? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
nomen Svart 5.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2019 Grand Banks jr skrev for 3 timer siden: Blir nok bare én gang man får lov til å leie det lokalet ?? Det holder vel det???? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Lolsen Svart 5.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2019 Jeg har et møterom - seter til 10 minst :) Kilen i Tønsberg Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Da er det klart! Det ble Vallø båtforening på Tolvsrød ved Tønsberg som ble lokalet vi valgte! Det blir kurs den 9. og 10. november i lokalene til Vallø båtforening, Valløveien 145, 3150 Tolvsrød. Da er det bare å melde seg på. Jeg kan røpe at professoren som er med oss som instruktør er @Knude!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Noen planer om kurs på "rette siden" av fjorden, nærmere Moss, Oslo oa.? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Lars H. skrev 37 minutter siden: Noen planer om kurs på "rette siden" av fjorden, nærmere Moss, Oslo oa.? Ja, men vi har ikke satt noen dato. Regner ikke med at det blir flere kurs før i April. Vi må vente på at @Knude skal komme hjem fra varmere strøk!??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ttopp Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 Hvor melde man seg på? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Ttopp skrev for 8 timer siden: Hvor melde man seg på? Send meg en PM?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Nærmeste hotel? Må ha en plass og sove Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 (redigert) Ttopp skrev for 10 timer siden: Hvor melde man seg på? Du kan sende meg en melding @Ttopp Jeg jobber med saken vedrørende overnatting @Eika Redigert 11.Oktober.2019 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Får varme opp litt imens jeg da. Kan da ikke vente 1mnd med å støpe Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Eika skrev 28 minutter siden: Får varme opp litt imens jeg da. Kan da ikke vente 1mnd med å støpe @Eika: Du er jo ingen novise i dette med støping og reparasjoner. Men det er flere som deg som har støpt en del, men som kanskje kunne trenge litt faglig rettledning til å spisse seg litt inn for å gjøre dette etter boka. Jeg foreslår at vi legger fram et forslag for @Knude om å sette sammen et kursopplegg som er beregnet for viderekomne, men som ønsker å gjøre ting på en mer riktig måte. Fram til da kan jeg anbefale å lese denne boka: https://www.tanum.no/_komposittbatbygging-thomas-anmarkrud-9788258406140?gclsrc=aw.ds&&https://www.tanum.no/_komposittbatbygging-thomas-anmarkrud-9788258406140?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjw0IDtBRC6ARIsAIA5gWvXP9dqtCpPhgeePt3WPyS9XsNrmV1fSnKj7N_xS94xkjfRlAq4EnQaAp9fEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Det hadde vært gøy å delta på et slikt kurs, men siden varigheten er kort kunne det vært ok å ha avklart et visst minste kunnskapsnivå på forhånd. Hvis alt skal begynne på bunn blir det ikke noe givende for de som har støpt en del. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Guest Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 (redigert) Den boka skal leses. Absolutt, ett kurs for viderekommende hadde vært stas. Melder meg på allerede nå. Men grunnen til at jeg hiver meg på dette nå er og lære ett par nye triks innen glassfiber, men spess innen brekkfarger og finisharbeid. Syns det er mareritt å blande gelcoat og ta siste finish Men det er jo norboat kurs i vinter også, da regner jeg med at det ene firma som leier meg inn, sender meg dit :) Redigert 11.Oktober.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 (redigert) Dette er et kurs i reperasjon. Alt i fra et traust csm laminat fra før miljøpolyesteren ble oppfunnet til mere kompliserte laminatet med firett, kombi matte, divinycell kjerne ,i håndopplegg og vakuum støpt. Også litt om crestomer limt innstøp/inner liner. Gelcoat blanding ,sparkling, puss og rubbing. Det er mer en tilstrekkelig for et 10-12 timers kurs. for å lage et kurs for viderekommende kan man jo velge tema som plugg bygging, form støping , håndopplegg eller vakuum støp , laminat spesifikasjon og oppbygning av strukturer. sprøyting av Gelcoat i form eller sprøyting av fortynnet topcoat. Eller fortykket for å lage struktur i overflaten. Så har vi Karbon/vinylester for mer kompliserte laminat. Så epoxy laminat eller strip plank og fenomenet kaldbaking. Valgene er mange. Hva etterspørres ? Har tidligere laget kurs for internopplæring i bedrift men det går normalt over 8 uker og det var vel ikke akkurat det folket var ute etter......... Redigert 11.Oktober.2019 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Jakob T Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Knude,hyggelig å treffe dere i Grimstad. Det som etterspørres er vel kanskje enklere basisløsninger.I dette faget er det vel nesten like mange løysninger som om ein spør om overflate behandling av ein trebåt Fantastisk flott å lage kurs om plastfaget, og arbeids teknikker. Det kan vel kalles grunnleggende teori å lese tråden din. Mulig ein kan forstå time bruk, for å oppnå eit godt resultat Flott initiativ ?? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 @Jakob T ja var veldig hyggelig. Du er jo ganske oppe å går på emnet. For nybegynnere er basiskunnskap viktig å så gå hjem å øve. Du blir ikke god etterpusser av et ti timers kurs men har grunnlag for å utføre reperasjoner . Du skal som kjent pusse ut ganske mange skader før det blir helt perfekt. Kursdeltakerne i Fredrikstad klarte alle å utføre en Gelcoat reperasjon som var innenfor . Så må de hjem og fortsette øvelsene. kurs for viderekommende bør ha et tema innen faget siden det tar mange år å beherske alle.......... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Guest Svart 16.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2019 (redigert) Har trena litt på quickfix ett par dager nå. Hater egentli quickfix, men så lenge arbeidsgiver ber om det, så har man nesten ikke noe valg. Jeg ville slipa over ett breiere felt jeg da, men fikk ikke lov pga tid. Men skal ta en kjapp støp innenifra også. Finishen blei prioritert i ca 5sekunder "Få båten på vannet fort som f, jeg må ha den på vannet FORT, sånn at jeg kommer meg på jobb" Redigert 16.Oktober.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Oppvarming for kurs dette. Sees Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Guest Svart 17.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2019 Har alt for mye å varme opp med. Denne skal ikke få gelcoat før jeg har vært på kurset og lært om brekkfarger Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.November.2019 Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Så langt så bra. På det kurset her, lærer man mye enten man blir bedt om og hjelpe litt som instruktør etter 19år med støping eller er helt fersk Meget dyktig instruktør! Har mye og lære bort til folk på alle nivåer. Jeg har i allefall lært mye. Anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 10.November.2019 Link til dette innlegget Svart 10.November.2019 Så hyggelig @Eika Det er suverent når noen med din erfaring deltar på kurset . Greit med litt innstruksjons hjelp og ikke minst at vi får faglige spørsmål og problemstillinger som alle har glede av. Takk for hjelp og en fin kurs dag. knude Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Komodo Svart 10.November.2019 Link til dette innlegget Svart 10.November.2019 Spennende! Da ser vi fram til en evaluering til slutt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.