Tormodnt Startet 6.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2019 Hei. Så skulle båten få siste tur av året før den blir heiset opp til vinterlagring. Men jammen kokte driten for meg. -oppdaget i etterkant at det ikke kommer vann ut med eksos så er vel ikke usannsynlig at det er impeleren som har tatt kvelden. Men Bowmanen er knusk tør etter at vi lekte damplokomotiv. Så utover alt jeg må klare å finne tak i en ny impeller og få skiftet denne, hvor mye kjølevæske skal fylle på Bowmanen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Til det er fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Hulda skrev 16 minutter siden: Til det er fullt. Ok, det var da veldig greit. 50/50 vann og frostvæske da? Er det ikke noe med at man aldri skal blande glykol farger? -mener å huske at det så grønntblått ut når jeg sjekket bowman sist. Kan ikke en drit om det her Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 50/50 ok. Grønn frostvæske går greit. Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Hulda skrev for 2 timer siden: 50/50 ok. Grønn frostvæske går greit. Takk!! Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Hulda skrev for 2 timer siden: 50/50 ok. Grønn frostvæske går greit. Et siste spørsmål (for nå), hvordan finner jeg størrelsen på impelleren jeg skal ha? Bare måle med skyvelær? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Der strekker du forumets telepatiske evner vel langt. Pumpen har et navn (Jabsco, Johnson etc) og et nummer. Dette forteller hvilken impeller, som du får kjøpt i impellerbutikken. En eller annen leverandør av båtdeler. Sist jeg kjøpte, var det hos La-Sa. Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Hulda skrev 5 minutter siden: Der strekker du forumets telepatiske evner vel langt. Pumpen har et navn (Jabsco, Johnson etc) og et nummer. Dette forteller hvilken impeller, som du får kjøpt i impellerbutikken. En eller annen leverandør av båtdeler. Sist jeg kjøpte, var det hos La-Sa. Ahh, jaja, da får jeg prøve å finne ett eller annet som kan gi en indikasjon på hva det er slags type når lyset er tilbake i morgen. Kan ikke se noe navn på lokket eller noe, men med godt lys og opplagte øyne så får jeg håpe noe dukker opp Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Når ting er innmari slitt, hender det at man snur lokket. Da blir alle markeringer slitt vekk. Eller man finner en messingbit og fikser seg et nytt lokk. Tar du med den gamle, finner man som regel en som passer. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2019 Den reima ser veldig slakk ut og har ekstremt liten vinkel over reimskiva på impellerakselen. Er du sikker på at impelleren ikke har blitt stående stille? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Ville begynt med en ny reim. Den der er for stor og lar seg ikke stramme mer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 Jeg kan ikke se tydelig nok på telefonen om det er pumpen som er stripset fast til gummislangene. Eller om det er gummislangene som er stripset fast til pumpen. Uansett virker det som at litt mekking ville vært greit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.