Jump to content

Perkins 49hk 4.108 stopper ikke

A60andsome

Recommended Posts

Lengst bak til venstre, sett bakfra.

du kan å følge deg frem til den gjennom å lokalisere diesel pumpa. Dette er her gass vaier er festet på motoren.

På pumpa, rett over vill du se en vaier / ståltråd være festet til en type av hendel. Følg denne bakover å du finner stopp solenoiden.

Ikke uvanlig at denne vaieren må strammes / justeres litt.

Siden solenoiden klikker når du trykker på knappen så har jeg ikke tro på at du trenger å skifte denne.

Guest Avmønstret#

Har 4.108 og opplevde det samme pga dårlig kontakt der hvor stans- strømmen går inn på soledionen. Kabelen hadde løsnet fra kabelskoen. Har også opplevd at soledionen har blitt treg. Demonterte og smurte opp. Og til sist så har jeg også måtte bytte selve stoppknappen som var korredert og begynte å fuske. 

Kanskje litt overkill men jeg har borret hull i motorkassa og trukket en tråd til armen på dieselpumpa så jeg har en grei måte å stanse motoren uten å måtte ha av motorkassa osv. 

joelle skrev 1 time siden:

Lengst bak til venstre, sett bakfra.

du kan å følge deg frem til den gjennom å lokalisere diesel pumpa. Dette er her gass vaier er festet på motoren.

På pumpa, rett over vill du se en vaier / ståltråd være festet til en type av hendel. Følg denne bakover å du finner stopp solenoiden.

Ikke uvanlig at denne vaieren må strammes / justeres litt.

Siden solenoiden klikker når du trykker på knappen så har jeg ikke tro på at du trenger å skifte denne.

Takk for utfyllende svar. Skal justere. ?

Pinkvin skrev for 1 time siden:

Den er ikke der hos meg.

Den er på bb side. Under kjølevannsveksleren og bak høytrykkspumpa, altså akter på bb side av motor.

Det erbb side på min motor å.

Akkurat samme plassering som du sier. Kan være at det blir utfordrende å orientere seg på et bilde der motoren henger i luften.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...