A60andsome Startet 6.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2019 (redigert) Når jeg trykker inn Stopp knappen høres "kneppet" og turtallet går veldig lavt ned, men motoren stopper ikke. Hva kan være årsaken, hva gjør jeg? Redigert 6.Oktober.2019 av A60andsome Feilstaving (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 6.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2019 Juster utslaget på stoppsolenoiden. Tipper den har ett stag mot pumpa. Eventuellt bytt solenoid. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 6.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2019 Prøv å dra litt med fingrene på soledionen, kan hende de har hengt seg litt. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
A60andsome Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2019 torbi skrev 18 minutter siden: Prøv å dra litt med fingrene på soledionen, kan hende de har hengt seg litt. Hvor sitter denne soledionen? Hvor er den plassert? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 7.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2019 Lengst bak til venstre, sett bakfra. du kan å følge deg frem til den gjennom å lokalisere diesel pumpa. Dette er her gass vaier er festet på motoren. På pumpa, rett over vill du se en vaier / ståltråd være festet til en type av hendel. Følg denne bakover å du finner stopp solenoiden. Ikke uvanlig at denne vaieren må strammes / justeres litt. Siden solenoiden klikker når du trykker på knappen så har jeg ikke tro på at du trenger å skifte denne. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2019 Har 4.108 og opplevde det samme pga dårlig kontakt der hvor stans- strømmen går inn på soledionen. Kabelen hadde løsnet fra kabelskoen. Har også opplevd at soledionen har blitt treg. Demonterte og smurte opp. Og til sist så har jeg også måtte bytte selve stoppknappen som var korredert og begynte å fuske. Kanskje litt overkill men jeg har borret hull i motorkassa og trukket en tråd til armen på dieselpumpa så jeg har en grei måte å stanse motoren uten å måtte ha av motorkassa osv. Sitér dette innlegget Link to post
A60andsome Svart 7.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2019 joelle skrev 1 time siden: Lengst bak til venstre, sett bakfra. du kan å følge deg frem til den gjennom å lokalisere diesel pumpa. Dette er her gass vaier er festet på motoren. På pumpa, rett over vill du se en vaier / ståltråd være festet til en type av hendel. Følg denne bakover å du finner stopp solenoiden. Ikke uvanlig at denne vaieren må strammes / justeres litt. Siden solenoiden klikker når du trykker på knappen så har jeg ikke tro på at du trenger å skifte denne. Takk for utfyllende svar. Skal justere. ? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 7.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2019 Fant et bilde på pc. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2019 Den er ikke der hos meg. Den er på bb side. Under kjølevannsveksleren og bak høytrykkspumpa, altså akter på bb side av motor. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 7.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2019 Pinkvin skrev for 1 time siden: Den er ikke der hos meg. Den er på bb side. Under kjølevannsveksleren og bak høytrykkspumpa, altså akter på bb side av motor. Det erbb side på min motor å. Akkurat samme plassering som du sier. Kan være at det blir utfordrende å orientere seg på et bilde der motoren henger i luften. Sitér dette innlegget Link to post
A60andsome Svart 7.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2019 Pinkvin skrev for 7 timer siden: Den er ikke der hos meg. Den er på bb side. Under kjølevannsveksleren og bak høytrykkspumpa, altså akter på bb side av motor. Toppers. Takk. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.