dieselfan Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Lars K skrev On 24.2.2020 at 13.14: Jeg blåste i dysene og sjekket opp mot lyset ja. Men vet jo hvor lite som skal til før tomgangen kan bli ujevn, så kan nok hende jeg tar de opp igjen for å være sikker. Flaks for meg at det var en dyse som hadde lurt seg unna da, siden jeg bortimot "forlangte ompuss" og grunnen til det er at jeg har blitt rundlurt så mange ganger selv For egen del så er ikke øynene som de var heller... derfor er det min mening at staking med fiskesene i passende diameter og det å få hjelp fra en eller ei som ser godt nok Da får vi håpe at motoren sviver som en klokke når du får alle delene Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 .. og så er det jo noen passasjer inni fogasserne som kan gro igjen litt, og som er vanskelige å se , og ikke minst få rene. Det er der ultralydbadet virkelig kommer til sin rett Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Balder.. Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 (redigert) Balder.. skrev On 24.2.2020 at 10.24: Uten å være tverr ! :))så synes jeg det høres ut som bensinmangel, en slitt flottørnål spiss med grader på kan være uberegnelig, kan fungere helt ok for så plutselig henge. Men kan også være tette hoveddyser, den går jo tilnærmet ok på tomgang. Håper du finner feilen. Får vel hive meg på jeg også da :) Du får sette på ett bra bensinfilter så det ikke kommer forbi slike partikkler igjen. Ett tips når dyser er ute er å dra en tråd gjenom, bruk en som går trangt gjenom dysa, du tar da bort urenheter som forstyrrer flødet uten å skade dysen, bruk ikke noe av metall. Redigert 29.Februar.2020 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Balder.. skrev 11 minutter siden: Du får sette på ett bra bensinfilter så det ikke kommer forbi slike partikler igjen. Men @Balder.. da.... om alle følger det rådet og i tillegg drenerer forgasser hver høst... da forsvinner jo 30% av alle trådene her inne Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 29.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Kan jo legge ut litt fler bilder mens man venter på pakninger. Skar opp bensinfilteret for å se. Fullt av rust, sikkert gått med en rusten fasttank før jeg overtok den. Ikke rart forgassere fungerer dårlig når det slikt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 29.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 29.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 (redigert) Lars K skrev 2 minutter siden: Redigert 29.Februar.2020 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 29.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Fikk visst ikke lastet opp alt i et innlegg her, men bildene kom nå fram. Har til nå satt regreima riktig, den stod jo 2 tenner feil. Justert ventiler. Har byttet simring på kamakslen, denne lakk mye olje som griset ned hele motoren. Renset forgassere en runde til, og gått over resten av bensinsystemet. Fikk også tak i en brukt powertrim som skal monteres, må bare få tak i releet til denne. (underveis i posten) Denne motoren har nok levd et hardt liv før jeg fikk den, holder forhåpentligvis noen år til nå etter en skikkelig service ;) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Lars K skrev 1 time siden: Skar opp bensinfilteret for å se. Fullt av rust, sikkert gått med en rusten fasttank før jeg overtok den. Ikke rart forgassere fungerer dårlig når det slikt ut. Flott deling Håper mange ser bildene dine og sjekker ståltanken sin.... Har gitt bort alle ståltankene mine, kun plast for meg. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 tror det der er det styggeste bensinfilteret jeg har sett Hva tenker du gjøre med PT motoren? virker som at Honda og yamaha bruker samme type "gørrjern" som ikke ser ut til å like saltvann så godt... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars K Svart 29.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Ja tror ikke jeg har sett verre sjøl ? Tenkte jeg skulle prøve Hammerite metalpaint. Shinet opp en gammel Yamaha PT med det for endel år siden, og det holdt bra. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 ivar skrev for 2 timer siden: virker som at Honda og yamaha bruker samme type "gørrjern" som ikke ser ut til å like saltvann så godt... Siden jeg er litt mindre diplomatisk enn deg så påstår jeg at dette er gjort med fullt overlegg av noen som kan så uhyggelig mye bedre.. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 29.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2020 Hva bruker dere av såpe i ultralydvaskeren, og i hvilke blandingsforhold? Jeg har en grønn flaske med noe som heter "Unitor USC, water based cleaning agent for use with ultrasonic cleaning modules". Høres ut som det perfekte middel for rens av forgasser, men i produktbladet står det imidlertid: " May attack zink, aluminium and magnesium at concentrated solutions. May swell synthetic rubber." Så jeg har ikke turt å bruke dette middelet enda, i redsel for å skade aluminiumen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 (redigert) "at consentrated solutions" , dvs godt utblandet så ville jeg turt å brukt det, men med å kjørt rent vann etterpå Jeg har brukt litt forskjellig , deriblant sitronsyre og zalo dieselfan skrev for 9 timer siden: Siden jeg er litt mindre diplomatisk enn deg så påstår jeg at dette er gjort med fullt overlegg av noen som kan så uhyggelig mye bedre.. Ja, man kan jo lure...! Redigert 1.Mars.2020 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars K Svart 1.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Jeg har brukt varmt vann og zalo i min. Det har fungert bra mot rustent stål. Vet ikke hvordan det er mot korrosjon i aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2020 Nå er alt montert og har justert litt. Håper jeg kan friskmelde den nå, blir antagligvis sjøsetting til helgen. Har justert blandeskruene og synkronisert så godt jeg kunne, noen innvendinger? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 On 2/29/2020 at 5:01 PM, ivar said: virker som at Honda og yamaha bruker samme type "gørrjern" som ikke ser ut til å like saltvann så godt... Hadde Soichiro Honda levd hadd han nok vært betenkt med å selge båtmotorer med en sånn legering! Han var en utrolig dyktig metalurg og laget motorer med konstruksjoner som ledet bort varme. materialer og deler som hadde veldig bra balanse. På 60 tallet konstruerte han en 6syl. 250 ccm MC. pÅ 2000 tallet da de skulle lage en replika stod de på et flyverksted å klødde seg i huet for hvilke legeringer som var brukt for å få dette til å holde! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 er jo et lite kunstverk det her ja. Rødstrek på rundt 20.000 krever sitt..! De hadde jo også en 5syl 125cc - om mulig enda mer imponerende Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 dieselfan skrev On 29.2.2020 at 12.27: Men @Balder.. da.... om alle følger det rådet og i tillegg drenerer forgasser hver høst... da forsvinner jo 30% av alle trådene her inne Hehe, det er jo noe det å ja Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 ....å vente er jeg ikke så god på så håper at det er greit å mimre litt... mens vi venter på @Lars K sin prøvekjøring til helga... Husker dere denne ? 50ccm, 14 gir, 350hk litereffekt, 58kg, rødstrek på 17300 omdr, 17.5hk Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 1 hour ago, ivar said: er jo et lite kunstverk det her ja. Rødstrek på rundt 20.000 krever sitt..! De hadde jo også en 5syl 125cc - om mulig enda mer imponerende ja ikke mye bunndrag der, første strek på turtelleren er 6000 omdr Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Mener å ha lest at etter disse syklene (7 og 8 gir på de hondaene og 14 på zukien) så kom det begrensninger på antall gir i gir i girkassene..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 (redigert) Ja, tror det var på konferansen i 1970 at det ble bestemt å begrense til 1 sylinder og 6 gir. Det var Italia (Minarelli, Lusuardi og Morbidelli) Spania (Bultaco) og Tyskland (Kreidler) som frontet dette og det var trolig en fornuftig avgjørelse for å ikke kvele de små... Kanskje ikke så mange av dere som husker at vi hadde en internasjonal stjerne i roadracing sirkuset - Ove Skifjeld fra Skien. Ikke dårlig å klare å holde følge med fabrikkteam som Statens Vegvesen ansatt.... Redigert 10.Mars.2020 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 (redigert) Spora litt av denne tråden Det finnes mye morsom motorsportshistorie fra Norge! Men slike turtallsmotorer er vel ikke noe for deg Dieselfan? Selv elsker jeg bensinmotor og høyt turtal både på bil og MC, helst NA. Fint at Hondapåhengeren fikk nytt drivstoffilter og en opprensking! skjelden det er noe galt med selve motorene.. Hilsen innhabil Hondafan Redigert 10.Mars.2020 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
dieselfan Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 (redigert) -morten- skrev 35 minutter siden: Men slike turtallsmotorer er vel ikke noe for deg dieselfan? Startet med en 3 girs Tempo 50 som 11 åring.... Kreidler 80 (inspirert av Ove Skifjeld) som 14 åring.. også Yamaha LS2 så det begynte jo med 2 takt... og har fortsatt "mange" Yamaha 2T påhengere... Så kom det en Golf GTD på markedet.. og jeg ble besatt av å passere 100hk med den... etter det har jeg stinket diesel. På samme måte som du "elsker" NA motorer, så er min greie stor ladeluftkjøler og kald luft inn, og ikke "chipbox". Hater svart røyk uansett om det er bil eller båt.... Redigert 10.Mars.2020 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.