dieselfan Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Lars K skrev for 22 timer siden: Har justert blandeskruene og synkronisert så godt jeg kunne, noen innvendinger? Ingen innvendinger Sitter og nyter den gode innstillingen du har og hvordan du fokuserer på å gjøre godt arbeid Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 (redigert) Ble for mye offtopic så slettet :) Redigert 10.Mars.2020 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 dieselfan skrev for 4 timer siden: Ja, tror det var på konferansen i 1970 at det ble bestemt å begrense til 1 sylinder og 6 gir. Det var Italia (Minarelli, Lusuardi og Morbidelli) Spania (Bultaco) og Tyskland (Kreidler) som frontet dette og det var trolig en fornuftig avgjørelse for å ikke kvele de små... Kanskje ikke så mange av dere som husker at vi hadde en internasjonal stjerne i roadracing sirkuset - Ove Skifjeld fra Skien. Ikke dårlig å klare å holde følge med fabrikkteam som Statens Vegvesen ansatt.... Denne Ove var nok uten tvil en god mekaniker, klarte nok å få maksimalt ut av motor å annen tuning selv, innehar man den kompetansen selv trenger man ikke nødvendigvis ett stort team, bare litt kapital. Drev selv racing i 15år, bygde alt selv å vant veldig mange løp, var alltid på pallen på alle løp jeg kjørte i inn å utland, drev motorverksted som finansierte hobbyen :) det koster litt selv om en gjør alt selv. Det var en fantastisk tid, kona var like ivrig på dette som meg, det er avgjørende om det skal satses. Når man feks kjører helgeturer til Hammerfest via Sverige å Finland (200mil) for å kjøre løp eller til sørFinland for å kjøre EM er man nok en smule gal Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Skifjeld hadde mekaniker Jan Petter Lyng med seg i tykt og tynt... de var også arbeidskolleger. De farta rundt i en liten lastebil som de også sov i.... de fikk 22hk / 200km/t ut av Kreidleren. Balder.. skrev 9 minutter siden: Drev selv racing i 15år, bygde alt selv å vant veldig mange løp, var alltid på pallen på alle løp jeg kjørte i inn å utland, Da har jeg nok hilst på deg i depoet en eller gang, et eller annet sted.... uansett hvilken gren du dreiv med Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 dieselfan skrev for 1 time siden: Skifjeld hadde mekaniker Jan Petter Lyng med seg i tykt og tynt... de var også arbeidskolleger. De farta rundt i en liten lastebil som de også sov i.... de fikk 22hk / 200km/t ut av Kreidleren. Da har jeg nok hilst på deg i depoet en eller gang, et eller annet sted.... uansett hvilken gren du dreiv med Det er helt en helt utrolig prestasjon med 22hk !! er bare å ta av seg hatten for slikt. Det er nok ikke umulig vi har sett hverandre :) uten å gape for høyt må jeg vel kunne si att jeg var en pådriver i min landsdel, skrev bla fast hver mnd i ett motorblad noen år. Ble litt utenfor trådens emne dette :(( men iveren tar raskt overhånd, går lett over i "mimremodus", beklager det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2020 Båten ble satt på vannet på fredag,og fungerte greit. Filmingen ble sådær men. Vurderer å gå ned et hakk til på propellstigningen. På fullt fikk jeg 5750 omin og 22 knop alene uten noe utstyr i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 16.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2020 Gratulerer med god utført jobb ett godt eksempel på hvor mye en kan spare på å være litt nevenyttig ;) Tenk hva den jevne mann måtte betalt for dette om det ble satt bort på verksted Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 16.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2020 Monterer du et stort bensinfilter med vannutskiller i båten så slipper du å ta jobben flere ganger. Grattis med godt resultat. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2020 jerognal skrev 1 time siden: Monterer du et stort bensinfilter med vannutskiller i båten så slipper du å ta jobben flere ganger. Veldig godt poeng TS - beklager at jeg "skjenet" tråden din inn på Nurnburgring, også på en moped da gitt.... skal skjerpe meg.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.