Ferskreder Startet 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2019 Har nylig kjøpt en 1992 modell Scand Baltic. Den er uten hardtop. Det fulgte med et opplagsstativ kjøpt hos Maritim, men ingen presenning. Opplagsstativet er av typen som står på bakken foran og akter, men hvor det ellers er støttestenger ned på og i båten. Har noen erfaring om hvor stor en slik presenning bør være. Båten er 8,70 m lang pluss badeplattform og baugspyd. Bredden er 3,28 m. Har ikke montert stativet, og er derfor usikker på hvor høyt det er. Kanskje har noen tilsvarende båt/utrustning og kan gi meg et tips om størrelse? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Jeg ville valgt 10 x 12 meter, for å ha god dekning på sidene. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Grand Banks jr Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 (redigert) Jeg har 10x6 meter av denne typen ( https://www.biltema.no/fritid/hage/presenninger/presenning-2000017810 ) og den er jeg godt fornøyd med. Min båt er 8 meter * 3,10. Så din er 15 cm bredere enn min etter det jeg husker. Den går da ca 30-60 cm på nedsiden av fenderlisten. (Edit: Så nå at du angav 3,28 cm. 18 cm bredere enn min da. ) Den er tung. Ca 40 kg. Det betyr at den ikke blafrer i vinden, og snøen renner av den. Jeg misliker sterkt de billige tynne og lette presenningene. Ikke stoler jeg på dem ved nye snønedfall, og ikke liker jeg lyden av dem. Jeg ville montert stativet først, så tatt et tau og målt mistebredden du ville hatt på tvers av båten der den er bredest. Størrelsen på 40 kg og 10 x 6 meter klarer jeg (akkurat) å håndtere alene. Er praktisk med hjelp når jeg skal brette den sammen om våren, men jeg tar den fint opp og ned alene. Redigert 11.Oktober.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.