nemo90 Startet 15.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2019 Jeg skal snart starte på nytt prosjekt. Jeg usikker på hvordan båt det er. Noen her som har peiling på hva slags båt dette er? Har desverre ikke så mange gode bilder enda båten er mellom 30/31 fot trur jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 15.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2019 Kan være en Oksø 32 Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2019 (redigert) Hvis det er en oksø er vel overbygget uorginalt. Oksø har vel fire vinduer tror jeg. Oksø har vel også finnekjøl. Har du noen flere bilder? Alt hjelper selv hvor dårlig bildene er. Redigert 15.Oktober.2019 av enslagsgjest (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Gunga Din Svart 15.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2019 Oksø / Ada 32 har vel finnkjøl ?......den her ser ut å ha langkjøl Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
enslagsgjest Svart 15.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2019 (redigert) Jeg får en litt amerikansk følelse, ser du den her? http://bluewaterboats.org/about/index/ Mitt beste forslag etter å ha sett så lite av båten er Endeavour 32 Redigert 15.Oktober.2019 av enslagsgjest (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
nemo90 Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2019 Jeg har dessverre foreløpig ikke flere bilder. Jeg skal ta bilder til lørdagen. Oksø/Ada 32 tror jeg det ikke er, dem er vel ikke langkjølt? Endeavour 32 er veldig lik i overbygg, men skrog/kjøl på denne båten minner meg veldig om H/R Monsun. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2019 Hvordan ser hekken ut? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
nemo90 Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2019 Skroget på dette bilde er vel det mest sammenlignbare jeg finner Sitér dette innlegget Link to post
nemo90 Svart 26.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 Har fått tatt noen flere bilder, men fortsatt ikke fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 Min umiddelbare tanke er at det overbygget er uoriginalt. Det er ett eller annet med linjene på skrog og overbygg som ikke matcher i mitt hode. Skroget ser ut til å være et typisk langkjølet skrog fra 60- eller 70-tallet, med myke linjer og den klassiske «bananformen» over vannlinjen og overhengende akterende. Linjene i overbygget virker mindre myke, og «strengere». På det ene bildet av båtens styrbord side virker det også på meg som om utskjæringene til vinduene ikke er 100% på linje, men det kan tenkes at det var tenkt ordnet og justert med vindusrammene når vinduene blir satt inn. Men magefølelsen min sier at overbygget er støpt i ettertid. Men det er veldig godt mulig jeg tar feil. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
enslagsgjest Svart 26.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 Dette ble straks mye verre når du postet flere bilder . Fribordet ser nesten ut som en killing. Et skudd i blinde fra meg er Bristol 32, men ikke alt stemmer. Båten er av glassfiber ja? Du får gå på sailboatdata.com, så avansert søk og taste inn alle opplysningene du vet. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
nemo90 Svart 28.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Det kan godt være at overbygget er uoriginalt. Venter på mer informasjon fra tidligere eier. Ja båten er laget i glassfiber. Har kikket på Bristol 32 tidligere og den er veldig lik. Skal få tatt noen mål neste gang jeg er i båten Sitér dette innlegget Link to post
nemo90 Svart 9.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2019 Vindø 32 mener tidligere eier det er. det står en container der båter er lagra full av teak og pent ned plukket interiør. mast, seil og rigg er komplett. Fikk båten i bytte mot litt arbeid. Båten skal være komplett bortsett fra motor. Men tidligere eier sier han har en om-636 i bra stand som han mener skal passe. Vil gjerne ha en motor som er enkel og skru på. men hvis lommeboka tillater det blir det en nyere Yanmar. Det er en sprekk i kjølen og baugen som må fikses med glassfiber og epoxy/polyester. ellers er det bare og pusse, grunne, male og stoffe der det trengs. Tenker å ha båten på vannet våren 2021. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Desember.2019 Del på Facebook Svart 9.Desember.2019 (redigert) 1 hour ago, nemo90 said: Vindø 32 mener tidligere eier det er. Det er ikke en Vindø 32. Den er i hvert fall ulik alle Vindø 32 jeg har sett. Blant annet så har Vindø 32 kun 4 vinduer i overbygget, hvorav to er litt større og to er litt mindre. Båten på bildene her har 5 vinduer tilsammen, hvorav kun ett er et litt større vindu. Vindø 32 har også kortere overheng bak enn denne båten har, så vidt jeg vet. Overbygget er mer likt en Vindø 40, med 2 større og 3 mindre vinduer, men det er detaljer som heller ikke passer med en Vindø 40. Blant annet rundt fotlisten - Vindø 40 brekker litt inn over "støtfangeren" litt nedenfor fotlista, mens båten det er lagt ut bilder av her gjør ikke det. Redigert 9.Desember.2019 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gunga Din Svart 9.Desember.2019 Del på Facebook Svart 9.Desember.2019 (redigert) nemo90 skrev 1 time siden: Vindø 32 mener tidligere eier det er. det står en container der båter er lagra full av teak og pent ned plukket interiør. mast, seil ...... Ta fram en seilsekk......o sjekk storseilet..... tykker ikke akterspeilet stemmer med Vindö 32, som har ganske stort, med ett karakteristisk ‘V’ i bunn...ikke rundt som mange har. Ror-stammen, hjertstokken kommer også opp på akterdekk ganske langt akterover på Vindøen http://panta-rhei-brokerage.nl/yacht/vindo-32/ Men foton og bilder lyver i blant så det kan vare vanskelig å se Redigert 9.Desember.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
nemo90 Svart 15.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2019 Jeg er enig i at det ikke er en Vindø. Jeg syntes båten ligner på Cheseapeake 32 / Danboat 33 Designet av Philip Rohdes og produsert i Danmark mellom 1960 og 1965 Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.Desember.2019 Del på Facebook Svart 16.Desember.2019 (redigert) Jeg tror du er inne på noe med Chesapeake 32 / Danboat 33. De ligner i hvert fall veldig på din båt, både i skrog og overbygg. Det finnes noen innredningsskisser på nett for disse båtene - sjekk om de passer med layouten i din båt. Er skottvegger på samme sted, benker, toalett, pentry osv... Redigert 16.Desember.2019 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
nemo90 Svart 16.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2019 Innredningsskissene til en alberg 35 ligner veldig! Innredningsskissene til chesapeake og danboat har toalettet på babord side. Men slik jeg har skjønt det så er chesapeake og danboat samme båt men layout kan være litt annerledes. Jeg blir ikke helt klok på det her. Jeg er nødt for å komme meg avgårde til båtplassen og sjekke grundig/ta mål . Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 16.Desember.2019 Del på Facebook Svart 16.Desember.2019 Ligner, men spring på Danboat matcher ikke helt synes det som. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 16.Desember.2019 Del på Facebook Svart 16.Desember.2019 (redigert) 1 hour ago, fs said: Ligner, men spring på Danboat matcher ikke helt synes det som. Nei, neppe samme båt. Alberg derimot ser mer rank ut og matcher bedre. Albert designet ifl Wikipedia 56 ulike seilbåter, kan vel være en variant. En del av dem for 'Cape Dory Yachts' ifl https://no.wikipedia.org/wiki/Carl_Alberg . Det litt kantede overbygget ser ut til å gå igjen på mange av designene hans. Redigert 16.Desember.2019 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nemo90 Svart 16.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Desember.2019 Jeg er ikke uenig i at det kan være et Alberg design, men hvis du ser på overbygget så er det delt inn i 2 "etasjer" og er ikke slett hele veien som på Chesapeake / Danboat 33. De fleste Alberg båtene jeg har sett på nettet er delt opp bortsett fra Alberg 37 som også er veldig lik, men roret er helt annerledes. Alberg 35 er veldig lik i utseende, men eksteriøret stemmer ikke overens. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.