fiskebaat Startet 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2019 Har en eldre 23 fot plast snekke uten motor og en 6syl Perkins , 220hk , så i stedet for å kjøpe en motor til 50-60 tusen til denne så leker jeg med tanken med å sette inn denne motoren. Har ingen kjennskap til motoren så jeg trørr ikke å selge den , starter meget lett , litt røk av eksosen når motoren er varm så den duger. Gearet som står på er venstre gange med alt for stor uveksling , tenker å bruke r vribar propell direkte uten gear , propell diameter etc ? må selfølgelig endre skråget bak så den ikke graver seg ned eller legger seg på siden når båten kommer opp av vannet Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Er dette alvorlig ment? Du får ikke plass til stort mer enn motoren ombord, og du vil aldri klare å utnytte effekten I et slikt skrog... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
fiskebaat Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 (redigert) Det er jeg klar over , hele overbygget / lugaren skal bort , blir åpen med ett lite styrhus /styreposisjon m og kraftblokk / teinehaler forran , skal endre bunnen mye bak , forlenge den flatt i båtens brede bak båten for å få utnyttet motoren mest mulig , om det blir allvor er usikkert , det er derfor jeg legger iden ut her for jeg vet den er dårlig , men ikke hvor dårlig den er , har bygget båter selv så har en del båt kunskaper , verre med utvekslingder , propeller og gear, skal sette inn bilde av båten senere i dag. Redigert 15.Oktober.2019 av fiskebaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Du bør gjøre noe med kjølen også, for å unngå at den begynner å ri på kjølen I litt fart. Men det vet du vel. Jeg har bare 70 hester I min snekke, men når den passerer 9 knop begynner det å bli heller utrivelig.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gudrun Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 (redigert) Ser det fra tid til annen dukker opp nyere motorer på finn som er tatt ut av livbåter. Prises ikke så høyt da det er begrenset interesse. Kan det være et alternativ? Eksempler: https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=160075570 https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=160068049 https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=153892305 Redigert 15.Oktober.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebaat Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Den 30 hk Listeren er veldig fristende , har ikke sett denne , synes det vanskelig å kjøpe brukte båtmotorer ., samboern blir kvalm av eksosrøyk , har en fiskebåt med gml Perkins 80 hk , nekterå være med og tror ikke det blir bra med 220 hk motoren heller , da den er nok litt slitt , hadde e en Selfa 29 fot (26 fot forlenget med ca 1 m ) som gikk 12 knop , ( tom båt) , da begynta den å legge seg på siden så jeg må endre på skråget for å unngå dette. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebaat Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.