Jump to content

Røyksundkanalen og seilbåt


Som

Recommended Posts

Mener å ha sett/hørt at der skal være 2.60 dypt i østre innløp men kan ikke garantere det. Vestre løpet kan seilbåter bare glemme, litt over meteren ved høyvann.....

 

Glimrende plass for unger men det er jo helt tragisk at de som har vandrevet stedet de siste år ikke er sparket ut for lenge siden. Tar seg rimelig godt betalt for å ikke legge noe penger tilbake i anlegget..... Der jeg lå noen dager i sommer var der 4 strømuttak til 16-17 båter..... men det var nå rimelig bra i forhold til de som ligger ytterst på flytebryggene, lange tynne overbelastede skjøteledninger....

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Mener å ha sett/hørt at der skal være 2.60  dypt i østre innløp men kan ikke garantere det.

Det ville jeg nok ha sjekket litt nærmere ....

 

For noen år siden lå jeg i åpningen med POSEIDON, like innenfor var bokbåten EPOS som jeg regnet med hadde lokalkjent skipper. Jeg spurte via VHF om dybden i innløpet, og da han fikk rede på at jeg stakk ca 2,5 - da svarte han at jeg ikke engang burde tenke på å forsøke.

 

Sikker kan jeg ikke være, men noen fra området har nok bedre informasjon å komme med.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det går fint å komme inn med en "vanlig" seilbåt men det er antakelig da en fordel å gå inn og ut på HW. Der er sikkert nok dybde ellers også, men siden innløpet er litt "traktformet" i bunnen får man i så fall mindre bredde å gå på. Det var seilbåter inne da vi var der i sommer, de kom seg tydeigvis ut igjen, også, så det er neppe noe å bekymre seg for.

 

Enig med SveinHa ang. vanstellet; men det er ikke sikkert at det kan legges på administrasjonens skuldre. Det er to forskjellige selskaper, ett drifts- og ett eiendomsselskap, og som vanlig pleier å være, havner vel mesteparten av inntekten i sistnevnte.

 

Vi får arrangere et lokalt BPL-treff der nede tidlig på sommeren neste år, slik at de får økonomi til å shine opp til dess at vi kommer der på ferie...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det ville jeg nok ha sjekket litt nærmere ....

<{POST_SNAPBACK}>

Her slipper en ikke unna med halvsannheter nei :blush: Sjekket med "Ferie og fritidshavner(?)" og der står 1.6m ved lavvann.

Enig med SveinHa ang. vanstellet; men det er ikke sikkert at det kan legges på administrasjonens skuldre.  Det er to forskjellige selskaper, ett drifts- og ett eiendomsselskap, og som vanlig pleier å være, havner vel mesteparten av inntekten i sistnevnte.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvilke skuldre som bærer ansvaret er egentlig meg revnende likegyldig så lenge jeg som bruker sitter igjen med det inntrykket at ikke en eneste krone jeg betaler går tilbake til anlegget på en eller annen måte. For noen år siden var der en liten kiosk der man i alle fall kunne kjøpe de mest basale matvarer som melk, brød, pålegg, diverse søtt og salt knask med et visst utvalg. Nå får en omtrent bare kjøpe dyre hamburgere (som riktignok er ganske gode :yesnod: ), melk og brød. At en betaler for båten gir IKKE adgang til de 3-4 vannskliene, det koster kr 65 pr dag pr person i tillegg.......

 

Hele stedet er jo en perle på mange måter og det irriterer meg grenseløst at det drives så dårlig. Likevel kommer jeg nok tilbake et par dager neste år i håp om at noe skulle ha bedret seg selv om tvilen på det er ganske sterk..........

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...