seilfred Startet 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2019 Hei, Har en presenning som fulgte med båten som er i en helt spesiell kvalitet. Den er for liten til engang å dekke cockpit, så jeg har aldri funnet ut hva den var tenkt til. Men, jeg liker kvaliteten på den, og kunne tenke meg å skaffe en til å ha over cockpit når båten ligger på vannet over vinteren. Fordelen er at den ikke prasler og bråker når det kommer litt vind, og den virker veldig slitesterk. Kan minne om noe nylonaktig materiale. Noen som vet hva det kan være? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Seilduksaktig, Dacron? Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Ser ut som Dacron ja. Det vil vel ikke være egnet som presenning? Hva slags båt har du? Kan det være støtteseil eller til å ta sol eller vind om sommeren? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 (redigert) Bomtelt.....solskydd? Redigert 19.Oktober.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hedwig Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Kanskje det er et ankerseil? Sitér dette innlegget Link to post
seilfred Svart 19.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Havelle skrev 15 minutter siden: ta sol eller vind om sommeren? kan godt være noe sånt ja, men har aldri skjønt hvordan.. Finnes det dacron-presenninger å få kjøpt? Eller er det spesialsydd vare? Hva er evt beste materiale i lys duk som ikke prasler og holder en stund? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
seilfred Svart 19.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Havelle skrev 10 minutter siden: Kanskje det er et ankerseil? formen på det er rektangulært. 1.45 * 2.70 m vet ikke, men det virker mer som noe solbeskyttelse av noe slag.. dacron vil altså være uegnet som presenning? Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 seilfred skrev 28 minutter siden: kan godt være noe sånt ja, men har aldri skjønt hvordan.. Finnes det dacron-presenninger å få kjøpt? Eller er det spesialsydd vare? Sikkert sydd på rester av ett seil. PVC presenning lager ikke lys. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Pinkvin skrev 9 minutter siden: Sikkert sydd på rester av ett seil. PVC presenning lager ikke lys. De færreste presenninger lager lys.... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 seilfred skrev 26 minutter siden: dacron vil altså være uegnet som presenning? ja.......dacron slits da det blaffrer i vinden, sen er ikke UV-egenskapene noe videre heller, det er derfor vi har UV-beskyttelse lengst bak på rullegenua Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hedwig Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Ut fra størrelsen så vil jeg tippe at noen har fått sydd om noen rester fra et gammelt seil til å bli et ankerseil. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Rektangulært ankerseil, det tviler jeg på. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 19.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2019 Beklager, så ikke rektangulært, slurv fra min side :) Du har helt rett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.