Gabi Startet 22.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2019 Jaja, ny ting man hører om drev. Denne gangen fra en båtkjenning som har hørt at dersom man kjører for lenge om gangen med dph-drev kan toppen av denne ikke få nok kjøling hvis man kjører i plan. Fordi toppen vil være over sjøen ved kjøring i plan. "Redningen" er å ta en liten pause på noen minutter hver time eller så for at toppen skal kjøle seg ned. Han har dette bekreftet fra pålitelig kilde, men jeg har ikke hørt om dette fenomenet før nå. Noen som vet om dette stemmer eller har erfaringer? Gjelder dette alle drev? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 22.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2019 Kanskje derfor det blir montert drevdusj.? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 22.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2019 (redigert) I første versjon av dph og seinere versjoner, så er det en liten innvendig forskjell på toppdekselet som får olja til og renne ned i midten istedefor og bare sprute villt rundt Men en drevdusj ala mercruiser sin er ikke dumt Kan prøve og få tatt bilde av forskjellen på dekslene neste gang jeg er på det verkstedet der jeg blei vist forskjellen Forskjellen er minimal, men gjør stor forskjell. Det er dette dekselet jeg mener Redigert 22.Oktober.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 22.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2019 Syns det er merkelig at drevdusj ikke er originalt på alle drev. Enkelt å lage, og temperatur på olja og øvre del faller betraktelig. En kompis med ny Targa 46 fikk montert på begge drev fra fabrikk etter egne tegninger. Slanger på tykkelse med hageslange, bare stivere, spyler selv i lav fart? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2019 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Svart 22.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2019 (redigert) Jeg fant kun bilde av siste versjon. Delenummer 3849266 Det er den lille tappen med runding rundt som er den store forskjellen som gir mye jevnere smøring. Alle med dph-a burde egentli bytte dette dekselet. På dph-c så er dette orginalt Redigert 22.Oktober.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.