Jump to content

Drev - tåler ikke de kjøring over mange timer?

Gabi

Recommended Posts

Jaja, ny ting man hører om drev. Denne gangen fra en båtkjenning som har hørt at dersom man kjører for lenge om gangen med dph-drev kan toppen av denne ikke få nok kjøling hvis man kjører i plan. Fordi toppen vil være over sjøen ved kjøring i plan. 

"Redningen" er å ta en liten pause på noen minutter hver time eller så for at toppen skal kjøle seg ned.

Han har dette bekreftet fra pålitelig kilde, men jeg har ikke hørt om dette fenomenet før nå. Noen som vet om dette stemmer eller har erfaringer? Gjelder dette alle drev?

I første versjon av dph og seinere versjoner, så er det en liten innvendig forskjell på toppdekselet som får olja til og renne ned i midten istedefor og bare sprute villt rundt 

Men en drevdusj ala mercruiser sin er ikke dumt 

Kan prøve og få tatt bilde av forskjellen på dekslene neste gang jeg er på det verkstedet der jeg blei vist forskjellen

Forskjellen er minimal, men gjør stor forskjell. Det er dette dekselet jeg mener 

20191022_215732.jpg

Redigert av Guest (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...