Sayana Startet 23.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2019 Kalesjeimpregnering. Kjøpte meg ny kalesje for 3-4 år siden å tenkte jeg skulle impregnere denne i år. Den har vert tett heile tiden. Jeg var hos han som laga den å vart anbefalt å bruke Seimakernes impregnering, noe jeg gjorde. Hadde på 1 strøk, å den lakk som en sil. Hadde på 1 strøk til å den blei noe bedre men ikke tett. Jeg skifta da den ut med vinterkalesjen jeg har å den har jeg brukt Acapella på å den både er å har vert tett heile tida. Skulle gå til inkjøp av Acapella men det viser seg det at dem har sluttet å produsere den. Hva skal jeg bruke no??? Noen som har noe seriøst stoff å anbefale Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2019 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Worry II Svart 23.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2019 Acapella selges hos flere, blant annet Maritim. Ellers er også min erfaring at Stabil er best. Lurt å vente så lenge som mulig med å begynne å impregnere. Om den ikke lekker, så la den være. Holder lenger da. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 23.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2019 Worry II. Vet ikke om du las det at fabrikken har stoppet prod. av Acapella ( I følge Marine Online.no) Fikk tak i grå dær men Blå er værre Maritim hadde bare Rød-Grønn å passer dårlig på Blå kalesje. Så kan du skaffe meg Blå, eller transparang er jeg taknemmelig. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2019 Jeg ville vurdert Acapella om jeg hadde et militært telt, men aldri på båtkalesjen. Det blir stivt. Stabil forblir like myk som før impregnering, er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 23.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2019 Du har et påeng dær. Har lest meg opp litt i testen Windy har utført å mange komentarer å da ser jeg at Stabil er å foretrekke så blir vel å prøve den med tid å stunder. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Er vel mest vanlig å imprignere når den ikke er tett lengre for å hale ut noen ekstra sesonger før det er slutt. Din er så og si helt ny og vil være tett i mange år, blir å kaste perler for svin. Men om en ikke har annet å gjøre.. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 Jeg har hatt flere båter med sprayhood og cockpit telt, både nye og eldre. Har aldri opplevd at de lekker og dermed heller aldri vært inne på tanken på å impregnere dem. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2019 jeg går til ett vaskeri med sprayhood/telt/dodgers ca hvert 3 år....der både vasker og impregnerer på nytt har off-white......så ev. jordslag syns tydlig. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sayana Svart 25.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 Pinkvin Medlem 11 424 innlegg Rapportér innlegget Svart igår klokken 11:34 Er vel mest vanlig å imprignere når den ikke er tett lengre for å hale ut noen ekstra sesonger før det er slutt. Din er så og si helt ny og vil være tett i mange år, blir å kaste perler for svin. Men om en ikke har annet å gjøre.. ;-) Det er jo dær problemet ligger etter at jeg imp. er den ikke tett lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 25.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 Var å kjøpte meg STABIL i dag. Ser på deklarasjonen for SEILMAKEREN,S-STABIL å Ekstrem som Maritim har å det er de same betegnelsene på alle sammen. Bare pris som varierer. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 Er kalesjen din et svin Sayana? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2019 Sayana skrev for 5 timer siden: Det er jo dær problemet ligger etter at jeg imp. er den ikke tett lenger. Om den lakk etter 3-4 år ville jeg reklamert. Om den begynte å lekke fordi du påførte den kjemikalier ville jeg snakket med kalesje maker for råd. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 26.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 Litt tips om impregnering her. Innteresant å høre at voksbaserte impregneringer påføres best når det er varmt, for å få bedre effekt, inntrengning. Anbefalt å påføre når det er varmt, på båt, i sola. Kanskje lurt å vente til våren, jeg som hadde tenkt å påføre impregnere kalesje mi som er ren og tørr i garasjen... https://www.hamnen.se/kunskap/konsten-att-impregnera-ratt/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.