Jump to content

Kalesjeimpregnering. Anbefale noe som tetter kalesjen

Sayana

Recommended Posts

Kalesjeimpregnering.

Kjøpte meg ny kalesje for 3-4 år siden å tenkte jeg skulle impregnere denne i år. Den har vert tett heile tiden. Jeg var hos han som laga den å vart anbefalt å bruke Seimakernes impregnering, noe jeg gjorde. Hadde på 1 strøk, å den lakk som en sil. Hadde på 1 strøk til å den blei noe bedre men ikke tett. Jeg skifta da den ut med vinterkalesjen jeg har å den har jeg brukt Acapella på å den både er å har vert tett heile tida. Skulle gå til inkjøp av Acapella men det viser seg det at dem har sluttet å produsere den. Hva skal jeg bruke no???

Noen som har noe seriøst stoff å anbefale

Pinkvin

•  
  • pip_Skipper.gif
  • Pinkvin
  • Medlem
  •  
  • 11 424 innlegg

Er vel mest vanlig å imprignere når den ikke er tett lengre for å hale ut noen ekstra sesonger før det er slutt. Din er så og si helt ny og vil være tett i mange år, blir å kaste perler for svin.

Men om en ikke har annet å gjøre.. ;-)

• Det er jo dær problemet ligger etter at jeg imp. er den ikke tett lenger.

Litt tips om impregnering her. 

Innteresant å høre at voksbaserte impregneringer påføres best når det er varmt, for å få bedre effekt, inntrengning. Anbefalt å påføre når det er varmt, på båt, i sola. Kanskje lurt å vente til våren, jeg som hadde tenkt å påføre impregnere kalesje mi som er ren og tørr i garasjen...  

https://www.hamnen.se/kunskap/konsten-att-impregnera-ratt/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...