Jump to content

Victron BMV-702 Viser lading når frakoblet


Bellil

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har startbatteri BB, Startbatteri STB og forbruksbank. Victron BMV-702 er koblet med shunt og spenningsmåling til forbruksbank og spenningsmåling til start BB. Jeg har ikke landstrøm og ikke solcellepanel tilkoblet.

Saken er at med hovedstrømbryter (forbruk) avslått så viser Victron ca 0,23 A inn. Med hovestrømbryter på viser den litt minus A, men det står også på litt elektronikk så det er greit. De 0,23 tydet på at det måtte gå noe strøm fra ett av start til forbruk.

Problemet er bare at selv om jeg koblet vekk minus på begge startbatteriene så viste Victron fortsatt sine ca 0,23 A inn. I min forståelse så kunne det nå ikke gå strøm fra noen start og til forbruk.

 

Jeg har resatt Victron med Setup og Select uten noen endring.

Jeg har koblet shunten helt fra alle spenninger og småkabler (ikke negativ hovedstrøm som er koblet på shunten) uten noen endring.

 

Spørsmålene blir da er blant annet:

Er min Victron defekt?

Er de 0,23 A innenfor feilmargin?

Kan det snike seg spenning fra start allikevel? Hvordan i tilfelle?

Her er spørsmålene jeg ikke skjønte jeg skulle stille:crazy:

 

Frustrert :confused:

D5L

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...