Bellil Startet 23.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2019 Hei. Jeg har startbatteri BB, Startbatteri STB og forbruksbank. Victron BMV-702 er koblet med shunt og spenningsmåling til forbruksbank og spenningsmåling til start BB. Jeg har ikke landstrøm og ikke solcellepanel tilkoblet. Saken er at med hovedstrømbryter (forbruk) avslått så viser Victron ca 0,23 A inn. Med hovestrømbryter på viser den litt minus A, men det står også på litt elektronikk så det er greit. De 0,23 tydet på at det måtte gå noe strøm fra ett av start til forbruk. Problemet er bare at selv om jeg koblet vekk minus på begge startbatteriene så viste Victron fortsatt sine ca 0,23 A inn. I min forståelse så kunne det nå ikke gå strøm fra noen start og til forbruk. Jeg har resatt Victron med Setup og Select uten noen endring. Jeg har koblet shunten helt fra alle spenninger og småkabler (ikke negativ hovedstrøm som er koblet på shunten) uten noen endring. Spørsmålene blir da er blant annet: Er min Victron defekt? Er de 0,23 A innenfor feilmargin? Kan det snike seg spenning fra start allikevel? Hvordan i tilfelle? Her er spørsmålene jeg ikke skjønte jeg skulle stille Frustrert Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
jørn Svart 23.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2019 (redigert) Har du satt 0 punktet da? Jeg har samme meteret, og du kan stille inn manuelt 0 punktet. redigert: det er 712 med Bluetooth jeg har, og da stiller man 0 punktet på appen. Redigert 23.Oktober.2019 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 23.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2019 Takker for tipset Jørn ? Jeg skal sjekke manualen senere og sjekke om og hvordan det kan gjøres. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.