sveno Startet 15.September.2005 Del på Facebook Startet 15.September.2005 Heisann Skal vaske gummibåten vår før den pakkes vekk for vinteren,og i den annledning lurte jeg på om noen har anbefaling/erfaringer om hva slags vaskemiddel som er best ? Ser at noen anb. Zalo til "moderfartøyene" sine ,kan dette vere noe for gummibåt ?? mvh sveno Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 15.September.2005 Del på Facebook Svart 15.September.2005 Har du tittet i gummibåtavsnittet i Emneoversikten? Det står en masse om rengjøring av gummibåt der. Personlig brukte jeg Jif Skurekrem da jeg shinet Aquaquick'en for et par uker siden. Jeg brukte en stor rull med papir. Skvettet på Jif og skrubbet det av med en papirbit. Jeg brukte papir for å slippe å vaske en møkkete fille hele tiden. Det gikk raskere med papir. Resultatet synes jeg ble riktig så bra. Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 15.September.2005 Del på Facebook Svart 15.September.2005 Polerte Zodiacen med Starbrite og poléringsmaskin! Går det så går det, tenkte jeg, og det gikk! Helt som ny! Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
bliss X Svart 15.September.2005 Del på Facebook Svart 15.September.2005 Etter flere års bruk uten vask, gikk jeg i sommer løs på gummibåten med Hugo. Måtte gni nokså lenge, men rent ble det - til slutt Sitér dette innlegget Link to post
Beneteau Svart 15.September.2005 Del på Facebook Svart 15.September.2005 Vi brukte også HUGOS på vår lille brigg, den ble også som ny Den tok det meste på fenderene også. Sitér dette innlegget Link to post
Coronet27 Svart 15.September.2005 Del på Facebook Svart 15.September.2005 (redigert) Hvis du har hvit fenderlistgummi, som du ønsker hvit igjen ,kan du bruke aceton og vaske den ren. Redigert 15.September.2005 av Coronet27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
maanestraale Svart 15.September.2005 Del på Facebook Svart 15.September.2005 Har også brukt Hugo med tilfredstillende resultat, men denne er faktisk enda bedre. Ble veldig overrasket, spør du meg er dette best i test! Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
GeirFrode Svart 16.September.2005 Del på Facebook Svart 16.September.2005 Biltemas Black Streak Remover er også veldig bra. Den tar t.o.m. den seige brune guffa som har lett for å tyte ut her og der på båten. Spray på, gni lett med en klut og skyll godt av. Jeg vasket etter med et mildt såpevann, men er ikke sikker på om det nødvendig. Men båten ble ihvertfall ren. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 16.September.2005 Del på Facebook Svart 16.September.2005 Hvis du ikke har noe i mot å skrubbe litt, anbefaler jeg at du forsøker først med Jif Skurekrem. Det finner du på nærmeste butikk, inneholder ikke noen sterke stoffer som kan skade båten (Tror jeg...), og koster ikke all verdens i innkjøp. Blir du ikke fornøyd med Jif, kan du heller vurdere noe annet etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
sveno Svart 16.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2005 Hei igjen Da var jobben gjort og gummibåten er som ny. Valget falt på Hugo da dette var lagerført hos sveno Men innkjøpsavdelingen må få en liten anmerkning da det ble oppdaget at Jif Skurekrem ikke var tilgjengelig i heimen, men det skal nå sies at det nå er ankomet en flaske med jif og som plaster på såret fant jeg og 6 kalde øl i kjøleskapet God helg og takk for alle svar. Mvh sveno Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.September.2005 Del på Facebook Svart 16.September.2005 men det skal nå sies at det nå er ankomet en flaske med jif og som plaster på såret fant jeg og 6 kalde øl i kjøleskapet Det var en fornuftig botsøvelse. Jeg skal sporenstreks ta opp med Quindebestet om det kan innføres en liknende regel her i huset. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Victora III Svart 16.September.2005 Del på Facebook Svart 16.September.2005 Måtte også ut og kjøpe Jiff i dag for rengjøring av gummibåten. Jiff er et billig og effektivt middel til mange ting. Også hvite skaiputer. Det er jo slipe/skuremiddel i både Jiff og Hugo. Er det noe finere i Hugo - mer som en rubbing eller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.