Lars H. Svart 2.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2019 (redigert) Da får jeg rusle bort til Hydroscan 5 min gangtid hjemmefra på mandag. Vegg i vegg er det noe som heter Industri-Fous (der lå tidligere Tools) som skal være oppkjøpt av Tess. Kanskje de også har slanger? Ellers har jo Tess andre butikker i området. Redigert 2.November.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 2.November.2019 Del på Facebook Svart 2.November.2019 Hydroscand er bankers, det samme er Tess, ta med slangebiten du har og be om noe tilsvarende. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2019 Da blir det en liten butikktur på mandag mens jeg venter på de andre slangebitene fra yanmardeler.no. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 3.November.2019 Del på Facebook Svart 3.November.2019 Blir spennende å følge med på butikkturen på mandagen. Du får holde oss oppdatert og gjerne med bilder. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 3.November.2019 Del på Facebook Svart 3.November.2019 (redigert) Lars H. skrev for 16 timer siden: Hvor bøyelig den i gummi er står det ikke noe om. Begge skal være godt egnet til sjøvann. Pris har jeg ikke foreløpig. Om du er avhengig av at den er så bøyelig som mulig, ser det ut som denne (også fra Hydroscandkatalogen), ligner mer på det du er ute etter til å ha mellom sjøvannsinntaket og pumpen. Solide greier det her. Gummislange med tekstilkord og stålspiral. Redigert 3.November.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.November.2019 Del på Facebook Svart 3.November.2019 (redigert) Viktig at du vet bøyeradiusen du må ha. Tess har en som heter OIL SPIR v.nr 10803 38mm har bøyeradius på 155mm tåler alt unntatt bensin diesel. Coldflex Super 38mm har bøyeradius på,145mm Vil ikke si at de klare er dårlig slanger men billigere Klarsteel 38mm har bøyeradius på 60mm Steeltex 38mm bøyeradius på 130 mm Redigert 3.November.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jens_P Svart 3.November.2019 Del på Facebook Svart 3.November.2019 Roger jo skrev 24 minutter siden: Vil ikke si at de klare er dårlig slanger men billigere Er tydeligvis noen som har dårlige erfaringer med disse. Virker som de kan gli lettere av slangestusser enn gummi og er mer sårbare hvis slangeklemmer ikke er stramme nok. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lars H. Svart 3.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2019 (redigert) Takk for tipsene, spesielt den svarte så grei ut, men for grov. Jeg trenger 1 toms eller 25mm innvendig diameter. Redigert 3.November.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 3.November.2019 Del på Facebook Svart 3.November.2019 (redigert) Jens_P skrev for 7 timer siden: Er tydeligvis noen som har dårlige erfaringer med disse. Virker som de kan gli lettere av slangestusser enn gummi og er mer sårbare hvis slangeklemmer ikke er stramme nok. Detter slangen av på slike stusse er slangeklemmen ikke trekt til som du sier. Og så får slangen skylda. Disse er bra. ' Lars H. skrev for 7 timer siden: . Jeg trenger 1 toms eller 25mm innvendig diameter. De fleste slanger er i 25mm også. Redigert 3.November.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 3.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2019 Ja, ogi denne sammenheng er 25mm og 25,4mm likt nok. Slangen skal gå fra den den venstre stussen som du viser på bildet av pumpen og til sjøvannsinntaket. Og glem den plastslangen på bildet, den går fra en elektrisk lensepumpe til et utløp godt over vannlinjen, Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 3.November.2019 Del på Facebook Svart 3.November.2019 (redigert) Lars H. skrev for 2 timer siden: Og glem den plastslangen på bildet, den går fra en elektrisk lensepumpe til et utløp godt over vannlinjen, Ikke noe Galt med den type Slange. mener den hadde 10 bar klasse Nå er den med spiral og tekstil innlegg og har 15 bar kasse Redigert 3.November.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 5.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2019 Roger jo skrev On 3.11.2019 at 17.43: Detter slangen av på slike stusse er slangeklemmen ikke trekt til som du sier. Og så får slangen skylda. Disse er bra. Hvor får man tak i slike slangeklemmer i den dimensjonen jeg trenger, ca. 32mm ytre diameter på slangen? Jeg ser at både Maritim, SeaSea, BestMarin og Seatronic har slike, men bare i større dimensjoner. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 5.November.2019 Del på Facebook Svart 5.November.2019 Jeg har kjøpt hos Hydroscan i 32 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.November.2019 Del på Facebook Svart 5.November.2019 Hulda kom meg i forkjøpet. Denne er fra Hydroscand-katalogen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2019 (redigert) Se det ja, jeg glemte å sjekke Hydroscan i farten, ser at de også har den dimensjonen i rustfritt 316. Med slik slangeklemme er det vel nok med 1 klemme på stussen inn fra sjøen? Idag fikk jeg pakke fra Yanmardeler, 8stk ferdigformede slangebiter til både sjø- og ferskvann rundt på motoren. Dermed er jeg klar for å montere manifolden med nye slangebiter. Men når jeg sjekker været på YR, ser det lite fristende ut å jobbe i en kald båt under kalesjen, kanskje fredag/lørdag? Hadde det enda vært sol, så hadde den varmet opp. Redigert 5.November.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 5.November.2019 Del på Facebook Svart 5.November.2019 Lars H. skrev 53 minutter siden: Med slik slangeklemme er det vel nok med 1 klemme på stussen inn fra sjøen? Med myk gummislange slik du legger opp til kan du like godt bruke 2 gode rustfrie slangeklemmer av god kvalitet på så liten dimensjon slange. F.eks ABA. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.November.2019 Del på Facebook Svart 5.November.2019 (redigert) Tess sa at de var godkjent med 1 en klemme. Fra 20 mm Fra hydroscand TO skruer starter på 61mm Redigert 5.November.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mare Nostrum Svart 5.November.2019 Del på Facebook Svart 5.November.2019 Det eneste du mangler nå er en liten boks "gullmaling"! Det går forresten nedover med Yanmar også, på gammelmotoren (20 år) var logoen som ny. På den nye var det allerede flasset av litt ved levering.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2019 Malingen på den nye manifolden min er helt perfekt. På motoren fra 1986 er det også utrolig bra. Det eneste som viser at det er gått 33 år er typeskiltet! Det var nitet fast på den gamle manifolden, men skal byttes over til den nye, det finnes allerede klargjorte Ø 2mm hull for det. Hvor jeg får noen slike 4mm lange niter aner jeg ikke. Kanskje jeg kan bruke lim. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.